oskmar

Alla inlägg den 28 januari 2024

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 jan 16:25

 

Solen försöker tränga sig fram och var välkommen!

    

Dagens väder har varit över förväntan och jag är tacksam för det!

Inre en enda snöflinga har varit i luften, inte hittills i alla fall, så kan det få fortsätta.

Det har varit mellan noll grader och ett par minusgrader, tacknämligt.

Just nu är det 2,9 minusgrader och mörkret har infunnit sig.

   

 

Det finns hur många variationer på himlen som helst, ingen dag är den andra lika när det gäller det.

   

Michael var här ganska tidigt i morse och gjorde snöröjningen, perfekt.

Jag hade skottat ihop flera snödrivor igår som jag inte klarade att flytta längre på grund av att de blev för tunga.

Men nu är de borta och fraktade på andra ställen. Det är tur att det är en stor gårdsplan här, snön i vinter kräver mycket utrymme.

Tack för snöskottningen Michael, det gjorde du bra, som alltid!

    

 

    

Anders är fortfarande uppe i Norrbotten och jobbar, därför blir Michael anlitad istället, av Anders.

  

Jag har inte träffat nån i dag heller, bara pratat några ord med Malin per telefon angående Tims födelsedag.

Den "utflykten" ser jag framemot, han fyller nämligen 14 år nästa helg så idag blev jag bjuden på hans födelsedagskalas. 

Go'a snälla Tim har blivit så stor, han är lång som sin pappa och lika ivrig att arbeta som LG och Malin tillsammans. Han ställer gärna upp och hjälper till där det behövs.

      

Dagens namn är: Karl och Karla, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på söndagskvällen, vi ses!

 

    

Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards