oskmar

Alla inlägg den 19 januari 2024

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 jan 16:52

Det var kallt om näsan när jag hämtade veden klockan två idag, 26 grader.

Men det har varit en riktigt vacker vinterdag med solsken som guldfärgat trädens snötunga grenar.

Just nu är det 29,9 grader, så nära 30 grader som det kan bli, det lär nog komma dit också för det har gått åt det hållet hela dagen.

Nu en halv timme senare är det 31, 6 grader, det tar sig sa mordbrännaren.  

 

Hoppsan! Nu när klockan är halv sju är det hela 33 grader kallt, tur man får vara inomhus och elda i spisen!

  

 

Strax efter nio i morse, det såg inte så tokigt ut! Om jag jämför med gårdagen, då såg jag inget alls av långön. Här är den väldigt tydlig.

  

I dag har det handlat mycket om Sara Skyttedal, KD, om att hon blivit petad av KD från EU- valet.

Enligt EB har hon närmat sig SD, vilket Ebba var först med av alla.

  

Ja, så kan det gå när inte haspeln är på, hon har ju pratat sig varm för icke strama regler för knark och erkänt att hon provat knark själv och kanske fortfarande "provar".

Det kan väl inte passa så bra för kristdemokrater, vad nu krist står för i dagens läge, det verkar ordentligt utsuddat nu. Makten är viktigare än allt annat tydligen och det är ingen blygsam eller ödmjuk svansföring på donnorna i KD.

    

Dagens namn är: Henrik och Henrik, grattis till er!

 

Jag hade en svåger som hette Henry men som lämnade jordelivet alldeles för tidigt.

Han var så punktlig med att alltid trycka på gillaknappen på mina inlägg, men nu får jag inga klick från Henry längre.

 

      

 

Snön går i vågor efter gårdagens yrväder.

  

Ha en fortsatt bra fredagkväll, vi ses!

 

Måne och sol samtidigt!

Hej då!

    

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards