oskmar

Alla inlägg den 15 januari 2024

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 jan 18:16

Nu är kallvintern över oss igen och det med råge!

När jag hämtade veden vid ett tiden i dag var det drygt 28 grader kallt.

Jag väntade på att det skulle gå åt andra hållet, men icke sa Nicke, det blev bara kallare.

Men det har varit så vackert under dagen, himlen har varit svagt turkosblå och med svaga och starkare toner i rosa. Mycket vackrare än i går när den var mörkt helgrå.

 

  

Just nu är det 31, grader kallt och månskäran lyser starkt, så starkt så att det ser inte äkta ut.

Och nu en halv timme senare har det blivit 33 4 grader kallt, det går snabbt nu och det stannar nog inte där skulle jag tro.

    

 

Sol ute sol inne sol i hjärta och sol i sinne!

  

 Det var så kallt i morse så huvudsäkringen stoppade inte, när jag kom ner kvart över sex i morse så kylde elementen i stället för att värma. Det hade nog hänt redan under natten, jag kände när jag gick nerför trappan att ju längre ner jag kom ju kallare blev det. Jag fick anledning igen att prisa vedspisen!

Lovisa och Bo Alvar kom hit lte senare och fixade säkringar i stolpen och hjälpte mig att få igång värmepumpen och snart nog hade jag tipp topp värme. Detsamma gällde ju i Knackaitorpet.

  

 

Men dessutom fick jag ju träffa lille Edvin som alltid skiner upp i ett strålande leende när man pratar med honom.

     

 

      


Jag hade sån tur idag! Nils Gunnar ringde i morse och sa att de skulle komma ner till elva kaffet. De kom och den egentliga anledningen var att de skulle till Dorotea och handla och frågade om de skulle gör det för mig också.

Jaa, va bra då slipper jag fara väg den här veckan i kallväre, jag får vara hemma!!! Tusen tack för det!  

      

Dagens namn är: Laura och Lorentz, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på måndagskvällen, vi ses!

 

Gott om snö på träden igen.

Hej då!

    

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards