oskmar

Alla inlägg den 24 januari 2024

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 jan 16:28

Ja, så var vi där igen! Det har snöat sedan klockan nio i morse utan uppehåll, usch.

Den här vintern har inte varit rolig, varken på ena eller andra viset.

I dag har det varit så lågt i tak som det kan bli och sikten har inte varit långt utanför gården.

Just nu är det 3,6 grader och för tillfället är det uppehåll i snöfallet.

      

 

Är sååå less på snön nu så jag ser rött inte vitt, när jag tittar ut!

  

I dag har Björn, Gunnels Björn varit hit och hälsat på. Han hade med sig

fikabröd till kaffet vilket är helt överflödigt, än så länge, när man hälsar på mig, jag är aldrig utan fikabröd, bakar nytt hela tiden.

Det var hur roligt som helst att han hälsade på, men tiden gick alldeles för fort, han hade en tid att passa.

 


 

Sikten är allt annat än klar...

  


Det rör på sig nu när det gäller Sveriges medlemsskap i NATO.

I går röstade Turkiet ja tiil Sveriges medlemsskap, det fattas en underskrift av Erdogan osv, men det syns ett klart mål nu så småningom.

Och idag har Ungerns Orban sagt att det ska upp bordet och röstas om så snart som möjligt, även han verkar ha mjuknat.

Om det nu är någon som är däremot så skyll på "Pyton" som ställt till det i fel riktning, fel och vansinnigt och förstört all frid och säkerhet i Europa.

  

Nu när klockan är halv sju vräker snön ner igen, det är inte utan att jag gruvar mig för i morron.

  

 

Snödrivan är i takhöjd, nästan...

  

Dagens namn är: Erika, grattis till er som bär det namnet!

 

Det har det funnits en Erika Bellvik, nämligen Anna Erika Sandin, kallades Erika, född 1887 i Bellvik, dotter till Olof Axel Sandin och Sara Margareta Sandin.

Erika gifte sig till Tåsjö med Jakob Nordlander.

Erikas mor var född Rönnberg, hon var en syster till min mormor. Erika var det fjärde barnet i en syskonskara på tolv barn.

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

 

I går var snön nästan helt borta från träden ikväll är den tllbaka igen i riklig mängd.

    

Hej då!

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards