oskmar

Alla inlägg den 29 januari 2024

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 29 jan 16:49

 

Solen skiner, men himlen är mörkt grå på sina ställen, mitt på dagen.

    

I dag har vädret skiftat hit och dit!

Det har varit sol det har varit regn och snöblandat regn, men snön blev till intet när den landade på marken.

Det har också blåst rätt så kraftigt, trädkrononrna ha svajat i vinden och nu är all snö borta från träden igen. Plusgrader har det varit hela dagen och antagligen delar av sena natten också.

Just nu är det 1,7 plusgrader och det är ganska mycket klar himmel.

Jag spår ishalka till morgondagen, som det ser ut nu.

Nu en timme senare är det 0,8 plusgrader.

 

 

Grå himmel och solsken!

    

När jag tände utelampan kvart över sex i morse såg jag att jag hade ett drygt arbete att göra när det ljusnat och blivit dag.

Det hade rasat all snö från ladugårdstaket mot gården och det var en ordentlig höjd på den driva som låg där och väntade på mig.

När jag tittade åt det andra hållet såg jag att allt hade rasat från vedbodtaket också och tyvärr så måste jag ta mig in på båda ställen.

Usch och fy!

 

Där gav jag upp, jag orkade inte ta bort hela drivan, slöfock, eller?

    

Det tog mig en och en halv timme att få bort det tungt som det var och med min snigelfart numera. 

Men, jag klarade det den här gången också, med mycket jäklar anamma och envishet så går det att fixa. Men det känns i hela kroppen ikväll, men då vet jag att jag lever fortfarande.

 

Klockan omkring tre på eftermiddan, det regnade och det blåste kraftigt.

  

Dagens namn är: Diana, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en fin fortsättning på måndagskvällen, vi ses!

 

Kvart i fem i kväll, det är mycket klar himmel, då i alla fall.

    

Hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards