oskmar

Alla inlägg den 13 januari 2024

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 13 jan 17:21

 

Jag har inte haft tid att ägna mig åt fotograferng i dag, det blir några gamla bilder.

  

Det hade snöat mycket under natten och det till plusgrader, den var inte lätt att skotta!

Jag skyndade mig ut för att skotta fram snödrivan från huset och bilen och hoppades att Anders ringt Michael om att fara hit och röja undan den, själv är han uppe i Norrbotten och jobbar.

Först kom Maria när klockan var elva, så de sista spadtagen tog hon bort och jag gick in och kokade elvakaffet.

Michael kom och rensade rent på snön och nu känns det riktigt bra, hur länge det nu varar innan det börjar om. Det har snöat sedan Michael var hit och snöröjde, men just nu är det uppehåll, och blåser friska vindar.

Just nu visar termometern 5,5 grader kallt.

Tusen tack Michael för snöröjningen!

  

 

Så här grått och molnigt har det varit, fast en annan dag.

        

Maria har varit här och hjälpt mig att slänga ut julen och det är jag oändligt tacksam för. Hon har fraktat nästan allt till det nedre huset och resten upp på övervåningen här, som jag ska roa mig med att få det på sina rätta platser under veckan. Hon har hjälpt mig byta gardiner, m m, m m.

Det känns så skönt att det är gjort!

Tusen tusen tusen tack Maria, så länge!

      

 

Borta!

  

Och nu tänker jag faktiskt göra kväll och bara var LAT resten av kvällen, det känns i överkant nu!

 

Dagens namn är Knut, han som är anledningen till att min jul åkt ut idag.

Grattis på namnsdagen Knut!

 

Ha trevlig fortsättning på lördagskvällen, vi ses!

 

En klarare och finare dag, än i dag!

Hej då!

      

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards