oskmar

Alla inlägg den 1 februari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 1 februari 2020 17:43

 

Vid tolvtiden i gårkväll var det ymnigt snöfall...

 

 

Nu har vi varit inne på lite töväder igen och snön har varit genomblöt i dag. Inte rolig att tas med då. 

Men det var skönt att vara ute i friska luften. Under dagen har det varit uppehåll i snöfallet. 

Men på morron snöade det friskt ett tag, så det låg en del sedan i gårkväll, natten och morgonen.

Det var 1,4 plusgrader på morron och takras på huset så det dånade, på baksidan i dag.

Just nu har vi 2,5 minusgrader, vilken tur att jag fick bort all snö på bilen i dag, innan den frös fast.

I går kväll var Michael och tog bort drivorna och i dag på eftermiddan har Anders varit här med den andra traktorn och forslat bort drivor.

Det fanns att ta av både i går kväll och i dag. Nu hoppas jag på uppehåll för nu är jag ganska less på snön, det är för höga drivor nu.

 

Precis nu säger de på radions nyheter att, nu finns fästingar över hela landet. 

Det blir jag inte glad över, skit-ohyra.

Det kan vi tacka de milda vintrarna för och klimatförändringarna.

 

I dag fick jag sällskap av Ingrid och Laila till elvakaffet.

Efter det gick jag ut och motionerade både mig och snöspaden och hämtade lite ved.

Så mycket mer än det har jag väl inte uträttat.

Jag har pratat med Gunnel på telefon och försökt att få i mig lite mat också, samt kapat ett par byxor som jag köpte i Strömsund.

 

Nu är det 12 000 som är smittade med coronaviruset, värst är det i Kina förstås, men det finns i många andra länder också.

Bara en i Sverige än så länge. Jag hoppas att de hittar ett vaxin mot det och får stopp på det, innan det finns över hela världen.

 

I morse på nyheterna fick man höra att republikanerna har nekat att ta in ytterligare vittnen till förhör i riksrättsförhandlingarna mot Trump.

Vad tyder det på?

Jo, att han är skyldig så klart! Annars hade de ju inte behövt neka vittnen att komma till tals.

Om Bolton, som var hans närmaste man ett tag, hade fått kallas som vittne hade det nog kommit fram den sanning de bävar för.

Trump rensade ju ut Bolton från Vita Huset förra året, han satte sig nog emot en del felaktigheter och då var han inte lämplig för Trump.

Bolton skriver på en bok, där han säger att en del sannig ska komma fram.

Nu gör Trump vad han kan för att stoppa boken.

Jag fattar ingenting, hur kan det få gå till på detta sättet? Det verkar diktatursfasoner, tycker jag.

 

Dagens namn är: Max och Maximilian, grattis till er som bär dessa namn!

De namnen har inte förekommit i Bellvik.

 

Ha en bra fortsättning på lördagens kväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards