oskmar

Alla inlägg den 11 februari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 11 februari 2020 17:56

 

Far och dotter njuter av varandras sällskap...

 

 

En dag är till ända igen och jag har inte hunnit uträtta något. Det har varit för mycket telefontid. Men det är helt och hållet mitt eget fel, jag är väl för pratglad.

 

På termometern har det hållit sig nära nollan hela dagen, men ingen nederbörd.

Jag tror att jag såg skymten av solen nån gång under dagen, jag vet inte säkert om eller när. Jag har nog varit väldigt inne i mina telefonsamtal, för vaken har jag varit hela dagen.

Just nu är det 5,3 minusgrader men jag ser varken måne eller stjärnor, än så länge, antagligen beror det på moln.

 

I dag var vägen helt perfekt när jag körde till Dorotea, de hade kört med den där, vad det nu heter, som repar upp isen och halkan far väck. Det regnade ju hela dagen i går så den skulle varit glashal om de inte "ruggat" upp den.

 

Jag har pratat både med Mary och Kerstin i dag. 

Kerstin talade om att hon skulle göra köttbullar och stuvade makaroner till middag.

Sedan när jag pratade med Mary så sa hon att hon skulle göra köttbullar och stuvade makaroner till middag.

Jag frågade: Har ni kommit överens om att laga lika middag i dag?

Nää, fick jag till svar. Det var nog en "syster-överföringstanke", kanske.  

Det ena bor i Östersund och den andra i Stockholm.

 

Joe Bidens siffror dalar i primärvalen, han är nog inte så segerviss längre.

Men, va Trump ska jubla! Biden var hans första mål för att sabba för inför valet i november.

Den unge fräsche, för närvarande borgmästare, som jag inte lärt mig namnet på, går starkt framåt just nu, endast 38 år gammal.

Ja, men han har väl orken kvar i alla fall, många av kandidaterna tycker jag verkar lite väl åldersstigna.

Nog har de en helt annan syn på ålder i USA alltid. Jag har svårt att tro att man i Sverige skulle tänka sig så hög ålder som ett år från 80 i Sverige när man röstar fram statsministerkandidat.

Det blir riktigt spännande att se när Blombergh, även han för närvarande borgmästare, kliver fram på riktigt, han har inte ens gett sig in debatten än. 

Han säger att han är beredd att satsa hela 30 miljarder på att få bort Trump.

Det tycker låter som ett perfekt mål. Honom håller jag på!!!

Han är god för 44 miljarder, tio gånger så mycket som Trump.

Och jag har inte ens en miljard, där ligger man i lä minsann!  

 

Dagens namn är: Yngve och Inge, grattis till er som bär dessa namn!

 

I Bellvik fanns det en med namnet Yngve Östlund, född i Bellvik 1924. Gift med med Naimie Rönnberg född i Nybäcken 1929. De flyttade sedan till Hoting och det blev deras fasta punkt framåt. Yngve lämnade jordelivet för några år sedan.

Jag hade god hjälp av Yngve när jag skrev Bellviksboken och Nybäcksboken. Han var en god berättare med ett hästminne och delade gärna med sig av det han visste. Han var också mycket intresserad av sin lokala historia. Tack för dina berättelser Yngve! Jag satte dem på pränt så gott jag kunde.

 

Ha en riktigt bra tisdagskväll, vi ses!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards