oskmar

Alla inlägg den 10 februari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 10 februari 2020 20:21

 

Som du ser så finns det gott om snö nu, ett helt "berg" på sina ställen.

 

 

Dagen började med spöregn, kan ha regnat under sena natten också. Vid tolvtiden i går kväll öste snön ner, ja, hela kvällen var det så egentligen.

Det hade nog fallit nära en dm, men hade regnat ihop till mindre i morse.

Jag försökte flytta på lite med spaden från bron i morse, men den var så blöt så jag trampade ihop lite framför brostegen och lät det vara sedan.

Jag sopade av bilen i alla fall så att den inte skulle frusa fast om det det blev minusgrader till kvällen.

Just nu är det 0,9 plusgrader när klockan 8.30, det varken snöar eller regnar, men har börjat blåsa.

 

Jag åkte hemifrån klockan elva på förmiddan mot Lycksele och hörcentralen och kom hem kvart över 7 i kväll. 

Det är meningen att jag framöver inte ska behöva ha TV:n och radion på högsta volym och att jag kanske ska höra vårfåglarna när det börjar våras. 

Det är några år som jag bara hört tranor, skator och kråkor. Tranor vill jag helst inte höra för de skriker och det låter bara illa och dessutom tömmer de potatislandet på "pären" (älskar inte tranor).

Får  väl se om det fixar sig framöver våren med hörseln, jag ska dit två gånger till innan det är klart.

Det här var ytterligare ett sjukhusbesök för mig som jag bara har en positiva tankar om, hur fint bemötande som helst. Vi har det bäst i Sverige!

 

Jag har inte ätit någon middag än och nu det så sent så jag ids inte mer än en gröt. Tänkte strunta i att äta först men har ändrat mig till att det blir en gröt ändå.

 

Känner mig lite lat för att skriva mera, ska koka en gröt lite snabbt nu och stannar här.

 

Dagens namn är: Iris, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards