oskmar

Alla inlägg den 8 februari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 8 februari 2020 17:48

 

Månen är på plats och den förbaskade el- ledningen är också på plats...

 

 

Hej igen!

I morse var det heltätt med dimma och ingen sikt alls.

Den försvann och solen kom till sin rätt. Det har varit för det mesta en grann dag med en till två grader kallt.

På sena eftermiddan kom dimman igen och jag trodde att så skulle det förbli ikväll också. 

Men nu är dimman borta och det mesta på himlen är klart och månen ståtar helt fritt utan störningar. Härligt!

Just nu är det 7,9 minusgrader och som jag redan påpekat månsken.

 

Nu ett par timmar senare han månen fått sällskap av en del moln.

 

I dag knackade det på dörren och jag gick och öppnade. Där står en obekant kvinna med något i näven och hon började med ett hej och sedan att berömma veden jag har på bron, den såg så rejäl ut.

Då förstod jag vad det var för besök jag fått och frågade henne, är du en Jehova? Och fick svaret ja. De brukar börja med att skryta om något, de tror att då ska man smälta som vax och anamma deras tro.

Jag sa åt henne, att Jehova var jag absolut inte intresserade av. Hon var väldigt medgörlig och sa att, då ska jag inte störa.

Det märkliga är, att så sent som igår kom jag att tänka på att jag inte sett till Jehova på minst 10 år, ett tag kom de flera gånger per år.

Och i dag dyker de upp! Men hon tackade för sig och gick på en gång.

 

I dag har jag pratat i telefon, två långsamtal och det har inte blivit särskilt mycket uträttat.

Men som jag brukar säga, jag är ju min egen chef så det gör inte så mycket.

Det fina med "statsanställningen" är ju att man bestämmer själv över sina dagar och alla upplägg.

Stämmer det inte med de förutbestämda  planerna, ja då skjuter jag på dem till en annan dag och ingen mer än jag själv har med det att göra.

 

Nu rensar Trump för fullt, ut de republikaner som han haft i sin stab, men som inte hållit med honom till 100% i hans lögner och som vågat sig på att vittna mot honom, åtminstone en av dem. Men det är klart de visste att de skulle få gå om de vågade gå emot "den store och felfrie", det är många som fått lämna sedan han tillträdde presidentämbetet.

Han konstaterar bara att den eller den var en bad boy och adjöss med honom"


Det råder en tystnadskultur i Vita Huset! Gör som Trump säger eller försvinn!

Ja, vad är det för större skillnad på Putin, Erdogan, Kinas premiärminister och Polens, med flera?

Skillnaden skulle väl vara att, i de sistnämnda länderna, där åker de i fängelse, eller blir till och med mördade i vissa fall.

Inte är det så konstigt att han inte ville tillåta vittnen, för om de skulle fått trätt fram och sagt sanningen, då hade Trump åkt dit på sina lögner.

Jag trodde bättre om USAs ordning.

Jag hoppas att han inte kan stoppa Boltons bok om Trump och Vita Huset som är på gång.

Han försöker ju stoppa den, hur kan sånt vara tillåtet i en demokrati?

 

Degens namn är: Bert och Berta, grattis till er som bär de namnen!

 

I Bellvik har det funnits en med namnet Bert, men som gick ut tiden för flera år sedan.

Vi har också haft en ingift sommargäst, infödd Stockholmare, med namnet Bert som gick ur tiden för en vecka sedan, som vistats i Bellvik många, många somrar.

 

Samt en ingift faster, med namnet Berta, gift med en bror till min far, som också lämnat livets vandring.

 

Ha det så gott på lördagskvällen vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards