oskmar

Alla inlägg den 6 februari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 6 februari 2020 16:58

 

Solens starka strålar på förmiddan, så stark att det blev en dålig bild.

 

 

Som mest hade jag 26 grader kallt i morse med en klar himmel och en orange måne ovanför ladugårdstaket.

Det var klart med solsken hela förmiddan, på eftermiddan kom molnen och kylan dämpades.

Just nu är det 17,9 grader kallt och månen är i det närmaste helt rund och eftersom den är helt synlig måste himlen ha sina klara "fläckar".

 

Jag har varit sysselsatt hela dagen och avslutar dagens sysselsättning med att skriva några rader här. Sedan ska jag vara ledig.

 

I går var det väl mer eller mindre jubel över att engelska forskare var ett vaccin på spåren mot coronaviruset. Som skulle börja testas på djur och inom ett år på människor.

Efter den nyheten har jag hört lite tveksamma tongångar också, vi får väl se

hur det går.

Hur som helst är det en skrämmande utvecklig vad gäller viruset, som vi får hoppas vänder snart. Nyss hörde jag på radion om att Kina vädjade om hjälp när det gäller sjukvårdsmaterial, det råder stor brist bland annat på sjukhussängar.

 

Och nu meddelas att den läkare som först upptäckte och varnade för det pågående viruset och som arbetat med de sjuka nu är död själv av viruset, en ung läkare.

 

Dagens namn är: Dorotea och Doris, grattis till er som bär de namnen.

 

I Bellvik har det inte bott några som haft de namnen, vad jag kan komma på.

Men jag bor ju i Dorotea kommun i alla fall, det är det närmaste jag kan komma.

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards