oskmar

Alla inlägg den 9 februari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 9 februari 2020 17:27

 

Jag har varit på Tims födelsedagskalas i dag. Tårtan garnerade han själv och det gjorde han med den äran. Den var både fin och väldigt god. Tack Tim!

Och tack Freja som också är med ett hörn när det gäller födelsedagskalas!

 

 

Den här dagen har det varit en salig blandning på vädret.

I morse var det ett par minusgrader och turkosgrön himmel, till att börja med. Sedan har jag haft lite dålig kontroll på vädret, men milt och lite moln allt eftersom dagen gick.

Vid fyratiden i eftermiddag kom snön som en skänk från ovan.

Ja, skänk och skänk sa Gustav Wasa, den är inte livsnödvändig vid det är laget, inte i Bellvik, vi har så vi klarar oss, om jag får bestämma.

Det kom en ymnig snöskur när jag körde hem från Dorotea och pågick hela vägen.

När jag varit hemma ett tag avtog den och nu har det börjat om igen.

 

Än så länge är det lindrigt väder här om jag jämför med vad jag hört på radion om busvädret på södra delen av landet. Där blåste det på sina ställen 25 s/m, det vill vi inte ha här. Jag spjärnar emot med alla mia krafter!

Just nu är det 0,1 minusgrad och snöar på ganska bra nu.

 

I morse när jag skulle trycka igång TV:n halv åtta var den helt död.

Jag bytte batterin i TV-dosan, men tyckte det var konstigt om det skulle bero på dem, de blev bytta strax före jul.

Jag ringde till Michael och frågade om han hade några, han kom ner med dem efter ett stund. Men det var lika död ändå och jag ringde Michael igen, han skulle komma förbi om en stund.

Jag sa till Michael att jag ska föröka låna en av Malin på eftermiddan.

Men sa Michael, vi måste ju kolla först vad felet är. 

Jag hade redan räknat ut i tankarna hur jag skulle bära mig åt för attt köpa en ny TV i morron.

Så går Michael till TV:n, drar ut el-kabeln och stoppar in den igen och den går igång.

 

Ja, annars hade jag haft två stycken TV-apparater i morronkväll.

Det hade ju varit en på reserv då, vilket kan behövas tydligen.

Det var så det gick till när jag köpte ny dammsugare under förra året. Det var inget fel på den gamla, den var bara varmkörd, men jag beställde en ny samma dag, vilket jag inte ångrar för den nya har mycket längre sladd, går tystare och är betydligt lättar att bära uppför trappan.

Bara fördelar att förhasta sig- ibland i alla fall.

Utan TV och utan dammsugare kan man inte leva, så det så!

 

På förmiddan idag sysslade jag med en så kallad dödstädning och gjorde ett fynd. 

Ja, jag hittade ingen stor penninggömma, men reservnyckeln till bilen, som jag letat som en nål i en höstack sedan Göte inte behövde den längre. 

Men i dag löstes gåtan, jag gick "bärsärkagång" på en av lådorna i ett skåp och där i botten under allsköns papper garantibevis, kvitton och ömse, där låg den.

Nu har jag äntligen två bilnycklar. Men bara en TV, än så länge!

 

Större delen av lådans innehåll åkte in i spisen och det blev gott om plats.

 

Jag har varit på Tims 10-årskalas i dag, det var andra födelsedagskalaset han hade. På fredag för kompisarna och idag för släkten.

Jag frågade honom vilket som var det roligaste kalaset, i dag med släkten eller på fredag med kompisarna.

Tim som vill vara artig och snäll svarade:  "Det kalas som är nu när ni är här".

 

Jag för min del tror nog att det var roligare lekar när hans kompisar var där.

Men det är absolut inte fel att vara artig och snäll! Det behövs det mera av i alla lägen.

 

Dagens namn är: Fanny och Franciska, grattis till er som heter så!

 

Fortsätt kvällen så bra det bara går och med goda förhoppningar om den bästa morgondag, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards