oskmar

Alla inlägg den 4 februari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 4 februari 2020 17:42

 

Snön har frusit fast i häggen vid husknuten och marken har fått flera sprickor ute på gården av kylan. Det hörde jag igåkväll, det till och med skakade till i huset när det skedde. Ja, det är ju den marken huset står på...

 

 

Det här har varit kallaste dagen den här vintern.

Som mest var det det 31,2 grader kallt hos mig i morse och då funkar verkligen bergvärmen, elementen var skållheta och det var alldeles för varmt för att kunna sova gott i natt. Den fungerar hur bra som helst annars också förstås.

Det har varit solsken under dagen med lite moln här och där och knarr under skorna när man gått ute på snön, en gammeldags vinter.

Det märks att man är ovan kyla den här vintern, jag frös som en stövare en kall vinterdag när jag var i Dorotea i dag och när jag kom hem sa jag högt för mig själv när jag klivit innanför dörren: Vad skönt att komma hem till värmen!

Just nu är det 23 grader kallt och jag ser bara en stjärna än så länge.

 

Nu, en och en halv timme senare är det 24, 5 ninusgrader, Det tar sig sa mordbrännaren!

 

Det blev kaos i Iowa-valet i går. En app som skulle räkna röster och som skulle rapportera slutresultatet till allmänheten hade det blivit något fel på och resultatet har ännu inte kunnat rapporteras. 

Nu ska de visst hittat felet och de tror att under kvällen kommer svaret på valet.

 

Men en som njuter av sin skadeglädje är Trump. Han har twittrat att, hur ska demokraterna kunna regera landet när de inte ens klarar av ett val?

Ja, jag kan inte påstå at jag diggar USA:s president, jag tycker han bär sig åt och han är fel på alla sätt och vis. Fy för denne man!

 

 I kväll ringde en kär vän och talade om att hennes man lämnade jordens vandring i fredags. 

Det är märkligt hur hela kroppen reagerar när man får höra sånt. Jag stod vid spisen och njöt av spisvärmen när hon talade om vad som hänt och jag blev iskall från tårna och upp till hjässan.

Trots att jag blev förvarnad för ett litet tag sedan och förstod redan då att det skulle hända inom en snar framtid, men inte så fort ändå, man skjuter det ifrån sig.

Han är en vän som jag kommer att sakna, som jag träffat alla somrar i många, många år.

I och med det här beskedet så påminns man, att nu blir det ingen mer gång.

Tack för din vänskap Bert och sov i ro!

 

Dagens namn är: Ansgar och Anselm, grattis till er som eventuellt heter så i dag!

 

För mig känns det som mer än ovanliga numera. Men vem vet kanske har de kommit tillbaka, det gör ju många gamla namn.

Inga med de namnen har bott i Bellvik.

 

Ha en fin fortsättning på tisdagens kväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards