oskmar

Alla inlägg den 12 februari 2020

Av Elsa Mårtenzon - 12 februari 2020 16:55

 

Fint på eftermiddagshimlen...

Men vad blev det för modell på den bilden? Inte vet jag, men jag bjuder på den ändå.

 

 

Natten var underbart vacker med månsken och miljarders, miljarders stjärnor. Jag såg både de tre vise männen och karlavagnen, samt resten av dem alla.

I morse då hade allt ändrat sig, det låg tät dimma över sjön.

Men dagen har varit fin med solsken ibland och ingen nederbörd, det vill jag inte ha heller på ett bra tag.

Det pendlade mellan 16 och 17 grader kallt på termometern i morse, därför var det vackert i natt.

Just nu är det 9,2 grader kallt och molnig himmel, men det kan hinna ändra sig många gånger under kvällen.

 

Trots att det varit vackert väder i dag så har jag varit inomhus hela dagen och jobbat på.

Det får bli dagar framöver som jag går ut i solen, det ska bli skönt.

Jag har tänkt länge nu att jag ska gå till Knackaitorpet och kolla hur det går med bygget, hur stort det blir och hur långt de har kommit. men än har det inte blivit av, kanske i morron sedan jag gjort veckostädningen.

Jag har också tänkt länge att jag ska gå på Näsudden och kolla på Michaels nu färdiga, sedan länge carport, det har jag också ogjort ännu.

Mycket beror det på att det för det mesta har varit blank is och det är inte det lättaste att färdas på, särskilt till Näsudden dit det är en brant backe att halka sig fram på och jag riskerar helst inga benbrott.

 

Jag blev tvungen ringa Radio o TV center i Åsele idag och höra med dem om jag måste byta TV eller bara TV-dosan. 

Han gav mig några tips och det funkar än så länge med dem. Sedan får jag väl se om jag måste skaffa nytt.

Utan TV tänker jag inte vara! Hur ska jag då få veta vad som händer ute i världen?

 

Idag har domen fallit för Knutby-gänget och det blev 1,5 års fängelse för Åsa Walldau.

Hur många gånger satt inte hon i olika TV- soffor och gjorde sig oskyldig till allt dumt hon gjort?

Jag trodde då inte ett dugg på hennes svammel. Kristi brud - hur dum får man lov att vara?

Otroligt att såna kan kalla sig Guds barn och till och med Kristi brud.

Har de rent samvete när de kallar sig religiös och bär sig åt som hon, med flera.

Hjärntvätt i allra högsta grad, men så gick det som det gick också. Och nu är församligen nedlagd sedan flera år.

Den pastor som till slut anmälde sig själv och de andra två som nu stått inför domarskranket, han rannsakade sig själv och gjorde det enda rätta till slut. Han gick till polisen.

 

Dagens namn är: Evelina och Evy, grattis till er som bär de namnen!

 

Det har funnits en Evy Hedberg född i Bellvik, som begav sig från Bellvik i sin ungdom och och skaffade familj i Stockholmstrakten och levde sitt där.

 

Och grattis Evy Lindsttröm, bor i Dorotea och som är gift med Kjell från Bellvik!

 

Ha en fin fortsättning på onsdagkvällen, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards