oskmar

Alla inlägg den 11 mars 2024

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 11 mars 16:42



 

Så grå den kan bli...

    

En dag med en mörkt grå himmel, igen, lite varannandagsväder råder.

Men, ibland kan det bli två till tre dagar med solsken också, vilket är välkommet.

Det var 6-7 grader kallt i morse, lite färre under dagen.

Just nu är det 6,5 minusgrader och fortsatt lika grå himmel.

 

Ja, det blev inte mera färg än så här idag.

    

I dag satt jag vid Tv:n och såg på flagghissandet vid NATOS högkvarter i Bryssel. Det var inte utan att jag fick en tår i ögat när de spelade nationalsången. Både högtidligt och icke alls.

Det var lite dubbelt med känslan därför det är ju något som blivit tvunget av en anledning som jag inte gillar.

Efter 200 år av alliansfrihet i Sverige har säkerhetsläget i Europa ändrats drastiskt och det här har blivit en åtgärd som både Sverige och Findland "skyndsamt" behövt ändra på.

Ett historiskt beslut...

Jag har levt så länge så jag har fått vara med om många samhällsförändringar via politiken, både större och mindre.

De flesta har väl varit till det bättre och vi får väl hoppas och tro att så ska detta historiska beslut också bli, till allas nytta, utan krig!

Men det kommer kosta multum och det är väl stor risk att det kommer märkas på vår välfärd, har väl redan börja sätta sina spår när det gäller skola vård och omsorg, det ska sparas.

Men inte på den militära biten, där ska kostnaderna bara öka och öka.

 

Dagens namn är: Edvin och Egon, grattis till er!

 

Ha en fin måndagkväll, vi ses!

 

Det har runnit mycket vatten under broarna sedan den här bilden på Norton togs, Lovisas lillebror.

    

Hej då!   

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards