oskmar

Alla inlägg den 4 mars 2024

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 4 mars 17:38

 

Holmarna synliga i dag men ingen blå himmel precis!

    

Idag har jag sett holmarna trots att himlen varit helgrå, liten lättnad i alla fall.

Det var plusgrader under den gångna natten och har varit det även i dag.

Just nu är det 0,8 plusgrader och mörkret tar sig så sakteliga över gården. Himlen är fortfarande heltäckt med moln, men enligt väderrapporterna i kväll så är det minusgrader och högtryck på gång under veckan. 
Det blir trevligt om det blir sol och klart väder ett tag, jag är less på den gråa himlen nu.

 

Är det en hägring eller är det en liiite ljusare rand efter horisonten?

  

Dagen har varit lugn och tyst för min del, tills ikväll då kom Laila in med posten och satt här ett bra tag så jag fick träna rösten, om den höll.

Det är ju roligt att få prata lite för omväxlingens skull, på dagarna och kvällarna då får jag ju bara lyssna och se, på radion och TV:n.

Utan allt jag får veta genom de kanalerna då blev det bara gröt i "huvve", för jag vill verkligen hålla mig upplyst om både världshändelser och det som händer inom landet.

Nog för att det är bara upprörande händelser det mesta, men det är min f..b....de skyldighet att ta reda vad som händer och inte gå omkring och tro att jag lever i en drömvärld.

Vi får ju vara glada och tacksamma över att vi har det någorlunda lugnt i vårt land, och hoppas på att det inte kommer att hända vidriga saker här också som alla pratar om nu runt om oss. Jag behöver inte nämna ordet, alla vet vad som har "fått" dyka upp som våra värsta farhågor nu på grund av en despot i öst.

 

Det ska bli bättre senare i veckan, till dess livar jag upp minnet med en sol på bild!

  

Dagens namn är: Adrian och Adriana, grattis til er!

 

Ha en fin fortsättning på måndagskvällen, vi ses!

Nä men, det har halkat ner lite snö från bagarstugans tak...

    Hej då!  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards