oskmar

Alla inlägg den 24 mars 2024

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

 

  Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.

  det var en god början, men inte mycket mera.

 

Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga.

Just nu är det 2,6 minusgrader när klockan år halv sju, mycket moln fortsättningvis.

Det var minusgrader även från morron och hela dagen.

    

 

Kvart över sju i morse, mycket moln och fler blev det...

        

Jag fick sällskap till elvakaffet i dag, först kom Laila och Michael.

Efter någon timme kom Jan Peter och Ann Cathrine, de skulle efter kaffet upp på Näsudden och bära in ved och bädda sängar inför påskhelgen.

Jag hoppas de får en solig påsk där, annars lär de nog inte vara kvar där hela helgen.

  sol önskas till påsken!

 

Michael har varit här i dag och fällt träd med skördaren, det har han gjort borta vid Knackaitorpet.

 

    

Jag skulle ta sparken och fara dit och titta på eftermiddan, men sparken hade tinat ner i isen framför bron och frusit fast så jag gick bet. Nu har jag fått loss den, med hjälp av salt har den tinat loss.

 

Det har varit folk på Käringholmen i dag också, de har börjat känna av vårvintern och det är så dags nu när det är påsk från mitten av veckan, jag räknar torsdagen som påskens första helgdag.

  

Nu har han bråttom och smida på lögnerna storlögnaren i öst. 

Rysk media har fått skarpa och tydliga direktiv hur de ska rapportera om fredagens terrordåd i Moskva, av Putin och Kreml, att det finns en tydlig koppling till Ukraina, enligt Putin. Han skyller dådet på Ukraina alltså.

Han är så fräck och otrevlig så jag mår illa när jag ser hur han beter sig, jag har sett detta på TV:n alldeles nyss.

Det är nog inga andra än ryssar som tror på hans lögner, men det är ju fullt tillräckligt för nu kan han ju sätta in ännu större insatser i kriget, nu "tycker" de ju att de har all anledning att vräka på.

Finns det inga medel som kan stoppa dessa galningar!?!

        

Dagens namn är: Gabriel och Rafael, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättningen på söndagskvällen, vi ses!

 

En gyllne morgon, för ett tag sedan...

Hej då!

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards