oskmar

Alla inlägg den 1 mars 2024

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 1 mars 16:13

På grund av det gråa vädret har jag inte tagit en enda bild i dag heller. Jag lånar en från en annan grå dag!

 

  

Oj, vad det töar nu och inte mig emot! Att snödrivorna krymper är bara bra tycker jag.

Nu är bagarstugans tak  i fara som jag ser det, det är massor med snö på den. Snön hakar fast i lilla taket över bron och det som John tog bort för tre veckor sedan verkar inte gjort susen precis, och det har kommit mycket sedan dess.

På taket över brokvisten på huset jag bor i är det alldeles för mycket snö på och jag kan bara se på den, tyvärr.

  

 

Nä, nu uppmuntrar jag mig själv med lite färger på himlen!

  

Det har varit en helt gråmulen dag med regn bitvis, plusgrader både under natten och dagen

Just nu är det 2 plusgrader och det hänger blöt dimma över holmarna på andra sidan sjön.

      

 

En gyllne morron en annan dag!  

Ja, inte har jag åstadkommit så mycket nytta i dag, men jag har gjort det som behövs för dagen och det får jag väl vara nöjd med.

Ann Cathrine ringde i morse och det var ett bra tag sedan sist och därför blev det ett långt samtal. Och jag har ju ingenting emot att prata med folk så det var enbart roligt med ett långt samtal.

Mitt på dagen ringde jag Malin för att höra hur det går med foten hennes och det hade inte skett så stor förändring. Jag hoppas den blir bra så snart som möjligt för jag vet hur trist hon tycker att det är att vara sjukskriven. Men med kryckor kommer man inte så lätt fram på jobbet, särskilt inte om det är "förbjudet" att ens försöka nudda golvet med den onda foten.

  Krya på dig Malin!

  

På nyheterna på radion hör jag om Alexej Navalnyjs begravning, som följts av tusentals människor, för att hylla och ära en kämpe som vågat vara emot Putin och regimen i Ryssland.

Hans änka har så klart inte kunnat åka till Ryssland och följa sin man till sista vilan, då hade hon också hamnat i fängelse så klart. SÅ ÄR DET I RYSSLAND!

  

En verkligt modig man som fick sluta sitt liv på grund av sitt mod. Inte kan Putin godta att någon vågar säga sanningen och som inte står på hans sida.

     

Dagens namn är: Albin och Elvira, grattis till er!

 

I Bellvik har namnet Albin förekommit, nämligen Albin Korsén, född 1921 i Bellvik, son till Erik och Kristina Korsén. Han levde större delen av sitt liv i Stockholm.

 

Ha en fortsatt bra fredagskväll, vi ses!

 

Morgonrodnaden gör mig alltid glad, om än den är från en annan dag än i dag!

       Hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards