oskmar

Alla inlägg den 5 mars 2024

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 5 mars 19:26

  

Titta det snöar titta det snöar, igen och igen och igen, fyyy, men det försvann på en gång!

  

 

Kvart över sju i morse... 

  

En till grå dag med töväder, men jag anade solen en kort stund på förmiddan.

      

Jag har varit borta hela dagen i stort sett, kom inte hem förrän klockan sex ikväll. Då var jag "kulslut" och har inte gjort ett dugg sedan dess, bara försökt få i mig lite mat från frysen för att överleva.

Jag har varit med bilen till Staffan i Hoting, för att åtgärda en del inför besiktning om två veckor. Tyvärr så upptäckte han att det måste bytas ut en grej till som han måste beställa så det blir en ny tur dit nästa vecka, och jag som helst vill vara hemma, buuu.

Solveig höll mig sällskap hela tiden medan Staffan mekade och vi hade så mycket att prata om så tiden gick så fort och det var så roligt ändå, trots att bilen inte är klar.

Tack för samtalet Solveig, roligt att vi har så mycket att prata om och gör allvar av dina tankar om din fars dagböcker!

    

Jag körde till Dorotea efter Hoting för en del ärenden där.

När jag handlat på ICA, en överfull varuvagn, så var det så moddigt av gammal oskottad snö och vatten så jag blev bet att styra vagnen fram till bilen och lasta in varorna. Men då kom en ung tjej och tog hand om vagnen och hjälpte mig, både att styra den och lasta in varorna och ta den tllbaka dit den hörde hemma. När jag får hjälp av nån så där spontant av en ungdom som jag inte känner blir jag rörd till tårar av tacksamhet. Hon blev dagens stjärna för mig!

        

 Och nu tänker jag göra kväll här när klockan är halv elva!

 

Dagens namn är: Tora och Tove, grattis till er!

 

Ha en bra fortsättning på onsdagkvällen och lev och må, vi ses!

 

Så här glad blev Tim och Freja när fotografen kom till dagis och tog kort på dem...

      

Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards