oskmar

Alla inlägg den 19 mars 2024

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 19 mars 17:53

 

Bara enstaka "streck" på himlen i morse.

    

Hej på tisdagkvällen!

En solig och grann dag igen, det gillar jag.

Mitt på dagen då kom det moln, men vackra moln och solen släpptes fram ändå.

Det var 14-15 grader kallt vid sextiden i morse, men inte många kalla grader under dagen.

Just nu är det 2,3 och inte ett moln så långt jag kan se.

Och nu två timmar senare är det 5,5 minusgrader.

    

 

Mera moln på eftermiddan, men de störde inte tyckte jag.

  

I dag har Nils Gunnar och Ingrid varit till Vilhelmina och besiktat min bil. Skönt att slippa göra det själv.

När de kom tillbaka på eftermiddan kom de in och fikade och vi satt och pratade en god stund, om lite allt möjligt, både minnen och om det som händer nu. 

  -ligt tack Ingrid och Nils Gunnar!     

 

Och nu händer det alltför mycket av det som inte alls är bra, tyvärr.

 

Som till exempel den 17-åriga Maja som försvann efter sin skoldag förra veckan. Hon har nu hittats mördad av en misstänkt 17-åring, men som naturligtvis nekar, det gör de ju alla hur än skyldiga de är.

Detta måste väl vara det värsta ett föräldrapar råkar ut för, att mista sitt barn på detta sätt.

Man kan verkligen undra om det är upp och nervända världen vi lever i nu?

Barn mördar barn och Gud vet alla sorters brott som händer nu, det ena värre än det andra.

  

 

Dagens namn är: Josef och Josefina, grattis till er!

 

Ha en bra fortsättning på tisdagkvällen, vi ses!

 

Halv sju och inte mörkt ännu, det blir längre och längre dagar nu.

  Hej då!    

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards