oskmar

Alla inlägg den 22 mars 2024

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 22 mars 17:53

 

Grå himmel, men höjden på snödrivorna har krympt litegrann i alla fall.

      

Idag har det varít töväder hela dagen och himlen har varit gråare än grå och det har duggregnat.

I morse när jag kom ner var det kritvitt med snö och snöade för fullt. Det började redan igårkväll och hade nog snöat hela natten. Det låg ungefär 5-6 cm nysnö på backen och taken var vita igen. Men den snön behövde jag inte bry mig om, den har töat bort helt och hållet. Det har varit 4-5 plusgrader under dagen och himlen har varit gråare än grå.

Just nu är det 1,9 plusgrader och himlen är fortsatt grå. Men jag ser en ynka liten lucka där månen tränger sig fram.

      

 

Där ligger en rejäl hög kvar än...

      

I dag vid tretiden fick jag efterlängtat främmande. Då kom lill´go´Edvin och hälsade på!

Ja, han hade mamma och pappa med sig också så klart. Det har verkligen hänt mycket sedan han sist var hit, för ungefär en månad sedan.

Nu for han som en skottspole mellan hallen, köket och vardagsrummet, pappa och mamma hade fullt upp med att hålla reda på honom nu. Och han kunde sitta själv och han var som vanligt glad som en liten solstråle.

Jag var osäker på om han skulle bli lite rädd för mig vid det här laget som bebisar brukar när de inte sett vederbörande på ett tag. Men jag fick ett stort leende på en gång när jag pratade med honom.

Han var sprudlande glad hela tiden som de var här och var på upptäcksfärd hela tiden.

      

 

Och här kommer en miniboss, som styr allas intresse till sig!

        

Anders och Laila kom också in när de var på väg hem från jobbet, de kunde inte hålla sig från att träffa lill´ Edvin en gång till idag.

 

En stolt morfar Anders och hans första barnbarn!

      

De skulle sedan hem och göra pizza och bjöd med Edvin, Lovisa och Alfons på pizza.

 

Hej på dig, säger Edvin!

    

Dagens namn är: Kennet och Kenta, grattis till er!

 

Ha en fortsatt fin fredagkväll, vi se!

 

Hej då från Edvin och mig!

    

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards