oskmar

Alla inlägg den 12 mars 2024

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 12 mars 16:28


 

Nää, det har inte snöat, men varit grå himmel!

      

Ja, äntligen kom solen fram, men inte förrän vid halv tretiden på eftermiddan.

Det har varit ett jämngrått täcke i vägen sedan gryningen i morse som den haft svårt att tränga igenom.

Det var 8-9 grader vid sextiden i morse, betydligt färre grader under dagen.

Just  nu är det 4,3 minusgrader med klar himmel och solsken.

Och nu har solen gått ner, klockan är halv sju och det är nästan 9 grader kallt.

  

 

Solsken på eftermiddan, men den orkar inte ta bort den sista kilen snö på ladugårdstaket, trots att den varit framme ett antal dagar, av och till.

    

Vad har jag åstadkommit i dag då? Ja, just ingenting av värde, men det är ingen annan som kan kräva det av mig heller vid det här laget.

Men jag dras ju fortfarande med den envise Luther och ställer kraven på mig själv, jämsides med Luther.

Jag har gjort en långpannekaka som inte blev så lyckad så den får jag nog äta upp själv. Min spis vill inte riktigt alla gånger enligt recepten, jag har gjort den förut och då med betydligt bättre resultat. Jag tänker inte köpa en ny spis i det här skedet ändå. Den har nog sina år på nacken, mist 13 år, så det är nog det som är orsaken. Såna grejer har inte samma uthållighet numera utan tillverkas för att hålla sämre än förr, annars blir det inte så bra kommers för tillverkarna.

Resursslöseri på högsta nivå, men så blir det skyhöga sopberg också.

  

I dag har det varnats och det har förbjudits att spola ner fett i avloppsledningar som gör att de täpps till av fettberg.

Jag passar mig väldigt noga med att spola ner fett i rören, när jag steker och det blir fett kvar i stekpannan torkar jag upp det med hushållspapper och bränner det i vedspisen. Men jag har ju turen att ha en ovärderlig vedspis som både värmer och skonar avloppsrören, bra va!

  

 Nu har jag haft turen att få träna rösten. Ja, inte som operasångerska utan som "sladdertant". Laila kom med posten och stannade en timme ungefär och på den stunden hinner få igång stämbanden litegrann.

  

Dagens namn är: Viktoria, grattis till er!

 


Och till kronprinsessan som jag tycker verkar smart och framåt och bör ta över efter sin far nu!

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 

En morron med färg på himlen!

Hej då!

      

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards