oskmar

Alla inlägg den 23 mars 2024

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 23 mars 17:09

 

Men kolla, det var nära att vi skulle få solsken idag, men det blev inte mer än så, sen tog molnen överhanden.

    

Ingen sol idag, men plusgrader, annars i stort sett helgrå himmel.

Jag hoppas solen sparar sig tills påsken, om än jag bara är hemma och själv så är det ju alltid en lättnad om solen skiner, särskilt under påsken.

Just nu är det 1,3 plusgrader och några enstaka små luckor i molntäcket, kanske det lättar under kvällen på himlen.

    

 

Det var ett narrativ, för att retas litegrann...

  

Jag har haft lite mänsklig kontakt i dag också, Michael och Lars Åke kom och fikade klockan elva. De höll på med att sätta banden på en skördare åt Anders och de vet ju att jag har fiket på gång klockan elva. Ja, alltid på dagen om det kommer någon, man är inte tvungen att passa min kaffetid.

Och alldeles nyss ringde Jan Peter, han sa att han lejt n´Kalle Hamberg att köpa en ask getmese åt mig på Norråkersmarkna´n i dag. Det var bra för det pålägget gillar jag på tunnbrödet tillsammans med ost.

  

 

Men en annan dag, förra veckan då hade vi sol!

    

Nu när jag öppnade datorn så hade jag en stor bild på Edvin på skrivbordet, nästan över hela skärmen. Hur det har gått till har jag ingen aning om, men roligt att mötas av hans leende när jag öppnar datorn. Kan det vara Michael som fixat dit den när han var här i dag? Michael gillar också Edvin, ja, hur kan man inte göra det?

     

 

    


Igårkväll skedde ett stort terrordåd i Ryssland med över 130 döda och många skadade, hittills.

Nu gör ju Putin med anhang vad de kan för att skylla det på väst och Ukraina, konstigt vore det annars.

Det sägs i media att IS har tagit på sig dådet och att de har ett horn i sidan till Putin sedan Syrien- kriget.

USA hade skickat en varning förra veckan, att det verkade vara ett terrordåd på gång i Moskva, och varnade myndigheter i Ryssland. Men Putin stod där och hånade USA för varningen och trodde inte på den. 

Men tji fick han för det, synd att han inte befann sig på plats där dådet skedde, det skulle bli en betydligt lugnare värld honom förutan.

    

Dagens namn är: Och jag upptäcker nu att jag tittade på fel lördag förra helgen, det var Herbert och Gilbert som hade namnsdag då. 

Jag gratulerar dem i dag istället då.

 

Tre med namnet Herbert har funnits i Bellvik.

Nämligen Herbert Östlund, Herbert Lindström och Herbert Stream, som alla tre har gått ur tiden för ett antal år sedan.

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll, vi ses!

 

Som en färgpalett!

Hej då!

    

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards