oskmar

Alla inlägg den 9 mars 2024

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 9 mars 16:53

 

Vid ett tiden idag var det rena njutningen att blicka upp mot himlen!

      

Gråmulen förmiddag men på eftermiddan kom solen och det blev vårvinterväder.

Just nu är det 5,8 minusgrader och under dagen har det varit ett par plusgrader, solen värmer nu.

      

I dag har jag bakat bullar och inte åstadkommit så mycket mera än det, bara det alldagliga som är nödvändigt varje dag.

 

En kanelbulle till elvakaffet varja dag är högst nödvändigt, tycker jag!

    

Nu öser de på med sprängningar och skjutningar varje dag igen.

Och inte nog med det, SÄPO har gripit några som "laddade" för ett, eller kanske flera terrordåd också.

De som bor mitt uppe i detta de upplever nog en riktigt otrygg tillvaro, jag skulle inte vilja byta med dem.

De har ju också de senaste dagarna plockat upp farliga föremål, vad det nu är, kanske handgranater.

Jag för min del tror inte detta går att stoppa i första taget, det kan ta åratal. 

De får nog börja att mota de kriminella redan före dagisåldern. Kanske föds de till och med in i brotten, det verkar så tyvärr.

Att fjortonåringar skulle kunna mörda det var det väl ingen som trodde för 15-20 år sedan. Det har spårat ur helt och hållet! Tvi vale!

      

Nä, nu ska bullarna ner i frysen!

  

Dagens namn är: Torbjörn och Torleif, grattis till er!

 

Namnet Torbjörn har förekomit i Bellvik, nämligen Torbjörn Överängen, son till Britt Marie och Helge Överängen, som var konsumföreståndare i Bellvik ett antal år.

Torbjörn bor och lever i Örebro numera, han hör av sig på Facebook ibland.

 

Ha en bra fortsättning på lördagkvällen, vi ses!

 

  

 

      

Hej då!    

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards