oskmar

Direktlänk till inlägg 21 mars 2024

Mars 2024 03 21 sol ibland

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 21 mars 16:45

Lite blandat på himlen idag, sol ibland och olika moln av och till.

        

Det har inte varit så mycket solsken i dag, man får vara glad över det lilla och hoppas att det blir sol och grant till påsken istället.

Inte för att jag ska ut på några påskäventyr, men jag unnar gärna de andra som har de planerna en solig och trevlig påsk, när den infaller.

Just nu är det 3,5 plusgrader och inte sååå klar himmel, men ganska många och stora luckor bland molnen ändå.

      

 

Sen eftermiddag!

  

I dag har jag gjort min påskstädning och nästa vecka ska jag bara ta några motionsvängar med dammsugaren.

Om det blir sol nästa vecka ska jag också motionera sparken, jag har ju några uppskottade vägar här nere som jag kan utnyttja.

   


 

Solen tittar fram genom en tunn molnridå.

    

Jag har pratat med Gunnels Björn i dag, mer än en timme och vi hann med både landets läge och läget ute i världen. Det är två ämnen som det finns mycket att dryfta om, upp och nervända världen lutar det mot.

  

Björn hade som jag också sett uppdrag granskning igårkväll och det var ju bland det vidrigaste jag sett i den vägen.

Idel pojskspolingar hela högen och stjäl värre än man ens kunde föreställa sig. Värsta "industrin" där de håvade in miljontals kronor på att lura äldre hjälplösa människor, oförlåtligt.

Och vilket språk, det fulaste de kunde vräka ur sig bara haglade fram. Det säger en hel del om deras intelligens, den är noll och intet. Men stjäla kan de.

Jag hoppas de åker dit så det bara visslar om det och jag önskar att de inte slipper ut på åratals åratal!

  Det måste vara den onde själv som styr dem. 

  Jag gråter med dem som blir så grundlurade.   

 

Dagens namn är:  Bengt, grattis till er som bär det namnet!

 

Namnet har förekommit i Bellvik, jag har nämligen två kusiner med det namnet. Nämligen Bengt Oskarsson som bodde här som barn ett tag, son till Runa och Hjalmar Oskarsson. 

Bengt bor i Australien sedan många år tillbaka.

 

Den andre kusinen är Bengt Näsström, son tlll Hilde och Artur Näsström.

Han bor i Dorotea och har nog alltid bott där vad jag vet.

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Hej då för den här kvällen!

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards