oskmar

Direktlänk till inlägg 1 november 2018

November 2018 11 01 sol idag

Av Elsa Mårtenzon - 1 november 2018 17:49

 

Freja och Tim demonstrerar syskonkärleken. Inte riktigt alltid som de är så här sams, men för det mesta.

 

 

 

Det blev en dag med sol, som plåster på såren för ett par dagar med sämre väder, det var inte illa.

I morse var det 1 minusgrad, under dagen har det varit ett par plusgrader och måttlig vind.

Nu är klockan 19.30 och det är 2,5 minusgrader och kolsvart mörker.

 

Jag hade tur i dag, Jan Peter kom mitt på dagen och frågade om vi skulle fara på kyrkogården och tända ljus och lyktor. Jag befarade att det skulle vara glashalt och visste inte riktigt vilken dag jag skulle välja.

Gunnel ringde tidigare på dagen och vi bestämde att lördag skulle vi fara dit. Men nu slapp jag gruva för halkan när det blev i dag redan och jag slapp köra själv.

Jag tände ljus på inte mindre än åtta gravar, det blev mammas och pappas,

Anna Gretas, Enars, Götes , Gerdas, farfars och farmors, morfars och mormors och Petter och Stina Lisas. Jag hade "långtbrinnande" ljus så jag hoppas att de brinner över hela helgen.

Det var väldigt halt på vägarna på kyrkogården, jag fick gå bredvid i djupsnön i stället.

 

Sedan åkte vi upp till Malin och L G:s och där blev jag bjuden på middag. Två flugor i en smäll. Det var så länge sedan jag var dit och det var riktigt roligt att träffa hela familjen.

I morronkväll skulle Tim och Freja på Halloween-disco på hotellet - för barn. Mamma och pappa är naturligtvis med. Freja hade fått en spännande klänning för dansen och ett diadem, med anspelning på just halloween. Tim glömde visa mig vad han skulle ha på sig, det är säkert något spännande det också.

 

Dagens namn är: ? Nää, i almanackan står det Allhelgonadagen.

 

Ha en riktigt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards