oskmar

Alla inlägg den 28 november 2018

Av Elsa Mårtenzon - 28 november 2018 19:21

 

Det här kan man väl kalla en dimmig dag!

 

 

 

I dag har holmarna varit helt osynliga för mig, en dag med tät dimma över sjön hela dagen. Men kan ju inte ha sol alla dagar, det måste få vara lite tristare väder ibland också.

Det var 15 grader kallt i morse, ett par grader mindre har det varit under dagen.

Nu när klockan är 19.45 är det 15 grader kallt, inga stjärnor är synliga ikväll.

 

Jag har haft främmande tills nu av Tim, Freja och Malin. De har varit hit med jultidningarna som jag köpt. Och det är lite vansinnigt av mig att ha köpt två receptböcker igen. Jag har så många så jag kan gräva ner mig i dem snart. Jag har sett fram emot den med soppor, men den verkar inte vara den bästa, inte soppor i min smak, ett par stycken bara. Den andra var betydlig bättre och den kommer jag att använda mig av ganska snart märker jag.

I alla fall har Tim gjort det bra, han har jobbat på och sålt jättemycket och får en perfekt premie, den dyraste premien av alla. Dessutom har han tjänat en bra slant. Jag fattar inte hur det kan bära sig för jultidningsföretaget, vad det nu heter.

Men det är bra att Tim får lära sig, att ska det bli några pengar så får man ligga i som en lusig gris- och det har han gjort åtta år gammal bara eller åtta år ung rättare sagt.

Men han är inte  tvingad till att göra det, han vill verkligen själv.


I dag har jag gjort advent i fönstren, men inte tänt ljusstakarna så klart, det är ju inte advent förrän på söndag.

 

Dagens namn är: Malte, nej ingen med det namnet känner jag till.

 

Ha en bra fortsättning på onsdagkvällen, vi ses! 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards