oskmar

Alla inlägg den 14 november 2018

Av Elsa Mårtenzon - 14 november 2018 17:01

 

Frost på marken i dag. Nu får det gärna fortsätta med minusgrader framöver...

 

 

 

I morse var det faktiskt minusgrader, drygt 3 grader. Det har varit dimma i stort hela dagen. Omkring tvåtiden såg jag sjön och gjorde iakttagelsen att det var helt lugn vattenyta som holmarna speglade sig i.

Men strax därefter kom dimman igen över sjön.

Just nu är det 3 minusgrader och dimman ligger tät runt gården, jag känner mig omgärdad.

 

Ja, som väntat blev den för dagen föreslagne statsministern bortröstad i riksdagen i morse, det övertydligt också.

Den som har den högsta svansföringen av alla hade svårt att dölja sin skadeglädje, för egentligen är det så som han känner mest. Han vill ju helst att det ska bli ett extra val så småningom av det här debacklet och han då ska gå med en storseger ur det och kunna till och med bli statsminister.

Men må Gud bevara oss för det!

Jag har läst såå mycket på Facebook efter valet och sett vad trollsvansen jobbar för nu, med all kraft.

Jag hoppas många i dag hörde hotet från talarstolen i riksdagen från den skadeglade och att de tar sitt förnuft till fånga.

Aldrig har jag känt mig så orolig för utgången av ett val, jag tänker då inte på mig själv, utan de barn och unga som ska växa upp i ett samhälle där det är okey att hata sina medmänniskor. Och där man bara ska tänka på sig själv.

 

Dagens namn är: Emil och Emilia, Jag kan inte komma på några med de namnen i varken Nybäcken eller Bellvik.

Den ende som får mig att le när jag läser namnet Emil, är Astrid Lindgrens buspojke i sagan, Emil i Lönneberga. Och det är inte illa att ha haft nöjet att både läsa om och sett den Emil!

 

Tusen tack Ingegerd i Lit för att du gjorde dig besväret att skicka tidningsurklippet!

 

Ha en bra fortsättning på onsdagkvällen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards