oskmar

Alla inlägg den 16 november 2018

Av Elsa Mårtenzon - 16 november 2018 16:54

 

Murriga novemberfärger och ingen snö. 

Ursäkta bildkvaliten, men jag ids inte byta, har nog zoomat för hårt.

 

 

 

Det har varit en vit vägg mellan sjön och mig hela dagen. jag har verkligen känt mig omringad av dimma i dag.

Plusgrader från morron till kväll, ja, under hela natten också. 

Just nu är det 1,5 plusgrader och under dagen har det varit omkring 2-3 grader varmt.

Jag har haft en blus hängande på brokvisten idag, under tak och med fönster och den är genomsur, så fuktigt är det i luften.

 

Hela dagen har jag sorterat halvgamla foton och bränt upp massor i spisen. 

De färgkort som man tog i början var bara skräp. De som jag slängt hade tappat färg eller bytt färg.

Det är annat med svart/vita foton, så bra som de håller kvaliteten framför färgfoton. Såna har jag från slutet av 1800- talet och de är hur tydliga som helst jämfört med de som jag bränt i dag. Trots att det inte var väl de allra bästa kamerorna på den tiden. Det är klart att en del är sämre, men de flesta är fullt godtagbara och känns mycket  värdefullare.

 

Theresa May har det verkligen hett om öronen nu på grund av Brexit- förhandlingarna. 

För att stå ut med detta måste man nog vara mer än stark. Men för min del kan jag tycka att de skulle inte ens börjat med Brexit överhuvudtaget.

Det ju dessutom större delen av befolkningen som ångrar det påbörjade utträdet ur EU i dag och kräver en ny folkomröstning i frågan. 

 

Förresten, nu är Anna Kindberg Batha med i en intervju på radion om sin nyutkomna bok, om tiden som partiledare i moderaterna. Som kvinna i politiken, tycker hon att det varit tufft. Ja, det är hon inte den enda kvinnan som vittnat om.

Trots att vi är inne på 2018 så är det tydlig skillnad, konstigt nog, vad gäller kvinnor och män. Är vi inte alla människor? 

 

Dagens namn är: Vibeke och Viveka, jag kan inte komma på några i "mina byar" som haft det namnet.

 

Ha en trevlig fredagkväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards