oskmar

Alla inlägg den 18 november 2018

Av Elsa Mårtenzon - 18 november 2018 16:56

 

Tidig gryning och färgsprakande himmel. Men, jag var för lat och öppnade bara fönstret och tog en bild. Jag skulle gått ner till sjön och inte haft skogen i vägen.

Men, tur att jag inte var i det läget som i utrycket mamma brukade använda.

"Kvicka själar sa gamkärn, då han kaste kattonga in i bakommen"!

 

 

 

Efter en natt med stjärnklar himmel och månsken så har dagen varit solig mestadels och kallare än vi varit vana ett tag nu.

Morgonen var helt fantastisk med så starka röda färger på himlen att man blev bländad. Och sjön var lika bländande röd också.

Det har varit vindstilla hela dagen. På sjön har det börjat bildas en tunn hinna av is under dagen, kanske fryser sjön i natt.

Just nu är det 6,8 grader kallt och det har varit minusgrader hela dagen och hela natten.

Kommer vintern nu?

Det får inte bli jättekallt för jag har bilen för långt från motorvärmaruttaget. Ja, jag kan ju hämta en skarvsladd så klart.

 

Jag var ut på bron för att kolla vädret nu. Men oj vad det glittrar vackert om frosten!  Buskarna och träden på gården är sååå lurviga av frosten och glittrar som julgransglitter. Tjusigt!

 

Den enda som jag sett till och som jag pratat med i dag är Michael. Han har funderingar på att flytta hem till Hoting nu. Och det är klart sommaren är slut för länge sedan nu så det är väl dags.

Han trivs så bra i sin stuga så därför har han dröjt länge med flytten, den blev inte av i helgen som han planerade tidigare i veckan.

 

Jag har ägnat dagen åt att städa det rum på övervåningen som barnbarnen brukade övernatta på när de var här utan föräldrar.

Numera kör barnbarnen hem efter sina besök här, inget är sig likt på den fronten heller. Men det är tidens gång och den går tyvärr inte att bromsa. Enda barnbarnet av fyra som inte nått körkortsålder är Norton, men han ligger inte över heller nu, det är så nära till Knackaitorpet.

 

Dagens namn är: Lillemor och Moa, jag känner inte till några med de namnen.

Den enda Moa jag känner till är Moa Martinsson, men hon bodde inte här.

 

Ha en bra söndagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards