oskmar

Alla inlägg den 24 november 2018

Av Elsa Mårtenzon - 24 november 2018 17:23

 

Solsken på lördagen, med frost på marken men ingen snö.

 

 

 

Solsken i dag igen och strålande vackert!

Trots att vi inte fått snö sedan den första tinat bort helt, så är det ändå helvitt både på marken och taken. Men det är frosten som gör det vita, grässtråna är sååå tjocka nu på grund av frosten. Så får det gärna fortsätta ett tag till.

Det var omkring 10 grader kallt i morse och där omkring har det hållit sig i dag, något mindre ibland.

Just nu är det 10,5 minusgrader och månen lyser stor och rund ovanför taket på museet.

 

Michael och Anders har varit här och ätit med mig, sedan de kom hem från älgskogen. Då slapp de laga sin middag när de kom hem efter en kylig dag och kanske något jobbig dag ute i skogen och jag fick sällskap en stund.

Jag hörde i morse på nyhetsmorron att det var direkt livsfarligt att vara ensam. Ja, då är jag illa ute då.

 

I går flyttade Michael hem till Hoting, så nu är vi en mindre här nere. Han har ju dröjt sig kvar länge som han har och nu hade veden tagit slut, då var det ett att göra. Han har fått löfte på ved från Jan Peters vedstapel, men den veden är i Hoting och måste köras hit.

 

Jag läste nyss på en "SD -sida" på nätet en väljarundersökning som de gjort. Och ett är då säkert, de hade vänt sig till de som de visste var SD:are för det var rena drömmen för dem. Vilken bluff! Alla partier hade krymt otroligt och en del till nästan intet.

Och naturligtvis var SD störst enligt deras undersökning. De kan glömma sin dröm!

 

Dagens namn är: Gudrun och Rune, jag kan inte komma på någon med namnet Gudrun.

Men Rune, en som bär det namnet bor i byn och är född i Bellvik.

Han var gift med Mari-Ann, som tyvärr dog alldeles tidigt. De har två barn, en dotter och en son som jag tror bor i Umeå.

 

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards