oskmar

Alla inlägg den 20 november 2018

Av Elsa Mårtenzon - 20 november 2018 17:29

 

På en gata av guld hade jag kunnat vandra tidigare i kväll, men jag försökte inte göra det, känns lite osäkert än så länge. Men vackert var det. Underbara måne!

 

 

 

En sagolikt vacker dag har det varit! Solen har belyst frosten och det har glittrat enormt om den. 

Stjärnklar natt med månsken, fulländat!

Det var 10 grader kallt i morse och en vacker gryning när den kom.

Just nu är det 10 grader och vackert månsken. Is över hela sjön idag.

 

Jag har varit till Dorotea i dag och det rök om den frusna landsvägen som om det var den värsta snörök efter vägen, men det var frusen grusväg som rök.

Skönt att slippa geggig väg, hoppas att den får vara frusen nu tills det våras.

 

På affären träffade jag flera bekanta i dag som jag pratade med, för det mesta är inte mina bekanta ute och handlar samtidigt som mig. Jag träffade bland annat Elsie, som berättade att hon och Göran brukade läsa min blogg, jag har liten aning om vilka mina läsare är, men idag fick jag veta två i alla fall.

Ja, jag känner till några flera också, men det är sällan de lämnar några spår efter sig.

 

Nu lyser det i mormors stuga också, eller på övervåningen av museet. Det är inte mormor som är där utan Ingrid som sitter där och väver mattor.

Det skulle var mysigt med en granne så nära, men den tiden är förbi, mormor lämnade det huset 1955. 

Det var nämligen mormor och morfars gammelfolkstuga som de flyttade till när Enar och Eivin, sönerna, tog över jordbruket. Före det bodde de i det hus som jag bor i nu.

Det här huset som jag huserar i är byggt 1817, det har jag inhugget bevis på. Det nedre huset, museet, är byggt under 1700- talet. Historisk mark och historiska byggnader. Det passar mig alldeles ypperligt.

 

Dagens namn är: Pontus och Marina, inga som helst bekanta med de namnen har jag.

 

Ha en superkväll och lev och må väl, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards