oskmar

Direktlänk till inlägg 8 november 2018

November 2018 11 08 grått i dag också

Av Elsa Mårtenzon - 8 november 2018 16:34

 

Jag struntar i att lägga in en bild på tråkigt väder och tar en sommarbild i stället.

 

 

 

Ingen ljusning i dag heller därovan, det har varit halvskumt hela dagen.

Dis och dimma och då är det inte riktigt dagsljus heller tycker jag, inte den här årstiden.

Det är plusgrader natt som dag och har varit så i flera dygn nu.

Vintern lyser med sin frånvaro och det vore inte så dumt om det kunde vara några minusgrader i stället.

Just nu är det 2,5 plusgrader och däromkring har det hållit sig i dag. Sjön har varit spegelblank hela dagen, som igår och dagarna förut också.

 

Var det någon mer än jag som såg på Trumps presskonfens i går? Så fruktansvärt - som en despot bär han sig åt. Jag hoppas verkligen inte att vi i Sverige ska hamna i det läget att politiker ska stoppa den fria median - då är det mer än illa. Det finns ju uttalanden åt det hållet.

Politiker får bära sig åt så att de inte behöver få obekvämma frågor, så det så!

 

Och i dag har vapnen talat i USA igen, en galning sköt ner 12 personer, det blir bara värre och värre och oftare och oftare. USA är ett delat land i allra högsta grad nu och hatet sprids mer och mer. Och vad beror det på? Ja med sånt tonläge på presidenten är det inte så konstigt tycker jag. Hat föder hat och en del politiker göder hatarna. Fruktansvärda tider nu, när det gäller sån´t. När ska folket vakna, de som röstar fram den sortens politiker?

Det sprider sig mer och mer och vi har det väldigt nära inpå oss också.

De är många av dem som fått ta sitt pick och pack och lämna sina uppdrag redan, helt nytillträdda och som blir tagna på bar gärning. Det blir nog svårt att rensa gissar jag, jag tror det sitter i väggarna som de rör sig inom. Det har nog varit deras språkbruk i många år vid det här laget.

 

Så tråkigt att de inte hittat den tolvårige pojken som försvann i tisdags. Hoppas att han hittas! Välbehållen!

 

Dagens namn är: Vendela, jag känner inte till någon med det namnet från Bellvik eller Nybäcken.

 

Ha en bra fortsättning på torsdagkvällen, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards