oskmar

Alla inlägg den 1 september 2020

Av Elsa Mårtenzon - 1 september 2020 16:37

 

Dimma över sjön i morse som slutade med en supergrann solskensdag!

 

 Men, vilken härlig första september!

Det har varit helt klarblå himmel och strålande solsken hela dagen, det går inte önska sig bättre väder.

I morse var det kritvitt med dimma som försvann illa kvickt, men det var också vackert. Dimma går an om den försvinner tidigt och det blir solsken. Men dimma senare på hösten när den ligger kvar hela dagen, det tycker jag inte om, då känner jag mig instängd.

Just nu är det 14 grader varmt i skuggan, svag vind på sjön som kommer från sydost.

Inte ett moln på himlen så långt ögat når. Det blir en supergrann kväll vad jag förstår.

 

Jag har lyssnat på FHM:s information i dag om Covid-19. Det är ganska lugnt i Sverige nu vad gäller den sjukan. 

Men samtidigt säger de att vi inte får tro att faran är över ännu. Det kan dyka upp fortfarande i kluster på lokala nivåer, där det inte förekommit i så stor utsträckning tidigare.

Ja, det är bara att fortsätta tvätta händerna och hålla avstånden, det är det ingen som dör av. Det har ju visat sig vara bra när det gäller andra sjukdomar också under den här tiden. Vinterkräksjukan och förkylningar minskade under vintern som var, inte dumt alls.

Det är nog inte alla som varit så nogräknad tydligen när det gäller en så enkel sak som att tvätta händerna.

Sedan en annan sak, när ska det passa alla. Det kan det ju inte göra, men mycket får man finna sig i en sån gång.

Först var det ett himla "kvir" när FHM hade satt gränsen till 500 personer.

Det hade de minsann inte i Norge, sas det!

När det sedan ändrades till 50 personer, då blev det ett väsen för det.

Nu är det ändrat till 500 igen, blev det bra då?

Nej, nu säger en del att det är ett för litet antal och del säger att nu med så många på samma plats kommer smittan spridas för fullt igen.

Ja, inte är det lätt att försöka vara så många som möjligt till lags och ändå försöka hålla så många som möjligt fria från covid-19.

Men vi har ju var och en ett ansvar också, tycker jag.

 

Dagens namn är: Sam och Samuel, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fin kväll, hoppas ni har sol som jag, vi ses!

 

  

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards