oskmar

Alla inlägg den 15 september 2020

Av Elsa Mårtenzon - 15 september 2020 18:40

 

Lite lätta moln på septemberhimlenoch ett litet rött inslag av höstfärg i slänten mot sjön...

 

En fin höstdag!

Jag undrar om det inte var bra nära minus tidigt på morron, men bara nära.

Ann Cathrineringde halv nio och sa att i att Hoting hade det varit kritvitt med frost. Än har inte jag sett några spår efter det här nere, men det kommer nog.

Det var 3-4 grader plus i morse och solen sken. Sjön var stilla och fin och allt var frid och fröjd.

 

Jag körde in till Dorotea ganska tidigt för att komma hem så fort som möjligt och börja göra lite nytta.

Jag var ner på kyrkogården och plockade bort det som var fult och visset när jag handlat klart.

På en del av mina "tittatillgravar" är det fortfarande fräscht och fint så där får det vara kvar ett tag till. Där det vissnat blev det bättre med ingenting så länge.

Nils Gunnar lovade hämta enris på sin fastighet som han har gott om "västiåkern", här finns inget annat än bort efter sjöstranden, men där är ganska oländigt att ta sig fram.

 

Hipp hipp hurra för nu är två fönster klara av femton, alltid något. Det går inte särskilt fort för en "gammelmännish", men det är bara att fortsätta tills det är klart.

Det är inte lätt att hänga på, t ex mina två morbröder och deras fart.

Enar som bodde i det här huset före mig, som sa att han körde moped fram och tillbaka till Dorotea på 20 minuter och även handlade på den tiden.

Och den andre morbrodern, Algot, han sa att han gick fram och tillbaka upp till Strandberget medan kaffepannan kokade upp.

Visserligen med glimten i ögat på dem bägge och ett flin på läpparna.  

Ja, den farten kommer jag inte upp till på långa vägar!

 

Vilken tur att Navalnij blir kryare och kryare!

Men säger sig vilja återvända till Ryssland så fort han kan, men då blir han väl förgiftad igen eller fängslad. Han måste håll sig undan dessa dårar om han ska ha livet i behåll.

 

Och Trump - hur många gånger har han gjort bort sig nu? Otaliga!

Nu är han på tapeten för klimatförnekandet sitt. Men säger att det blir bättre när det blir kallare. Han sa att det skulle bli bättre med coronan också bara det blev varmare.  

Det sista blir svårt för honom att förneka och skylla på fake news för den här jouralisten har spelat in honom. Svart på vitt!

 

Dagens namn är: Sigrid och Siri, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt fin tisdagkväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards