oskmar

Alla inlägg den 21 september 2020

Av Elsa Mårtenzon - 21 september 2020 16:34

 

Huvva!

 

Hej igen!

I dag har inte vädergudarna varit nådig emot mig, inte i dag heller.

Ändå tycker jag att jag krusar dem riktigt bra ibland, men det biter inte tydligen.

Det har varit hårda vindar och regnat hela eftermiddan, det är inte lätt att vara fönsterputsare då.

Men det jag inte hann idag får jag väl ta i morron då. Kommer dag kommer råd!

Just nu är det 10 plusgrader, det är regn och blåst. Och i dag blåser löven åt fel håll för nu hamnar det mesta på gården och det gillar jag inte. Tidigare har det blåst iväg mot skogen och där kan det ligga. Nu är det väldigt färggrant runt omkring mig.

 

I dag har det varit budgetpresentation med tillhörande kommentarer från alla håll. 

Det började redan klockan åtta i morse och jag har höjt ljudet på radion för att jag skulle höra obehindrat in i badrummet där jag uppehållit mig en stor del av dagen, i städartagen.

 

Som vanligt vet alla bäst och kan bäst vad som behövs och inte behövs.

Det är väl tiden som vanligt som ska utvisa vad som var rätt eller fel.

En del av dem har väldigt hög svansföring och allra högst har de som inte prövat regeringskonsten. Det är för dem som inte haft eller behövt ta ansvaret som också kan allt "bäst".

De har ju ansvaret i bland annat en kommun i södra Sverige nu och det gick ju åt fanders. Där är det ekonomisk kaos nu och de som ska styra har hoppat av, de har avgått.   

Jaha, det var ju enkelt. Hur skulle det gå om de skulle ha regeringsansvaret i så fall? 

Ja det kan man fråga sig!

 

Nyss rapporterades på programmet "Efter fem" hur mycket coronan sprider sig ute i Europa nu och det varnas för resor, nu när höstlovet kommer.

De påminner oss om hur smittan spreds när det var sportlov i vintras. Jo, då tog det fart minsann!

Och det har verkligen visat sig att inte vara en vanlig influensa, en del kan till och med få men för livet som det verkar.

Ta inga onödiga risker!

 

Dagens namn är: Matteus, grattis om någon heter så!

 

Usch, vilket oväder det är ute just nu! Tur att man får vara inne och höra hur det sprakar i spisen och känna hur spisvärmen sprider sig. 

 

Ha en riktigt bra måndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards