oskmar

Alla inlägg den 17 september 2020

Av Elsa Mårtenzon - 17 september 2020 16:45

 

Så här såg det ut tidigare ikväll, men nu är solen borta och himlen är grå...

 

Ja, helt perfekt väder för mig om jag är egoist och det har jag varit i dag!

Hela dagen har jag önskat att solen skulle hålla sig borta och det gjorde den, nästan.

Den uppenbarade sig försiktigt vid tvåtiden och då var jag i det närmaste klar.

Det har varit lagom blåst och lite skyar i vägen för solskenet. Och inget regn!

Just nu är det 7,5 grader varmt och skyar över hela himlen. Sjön är i det närmaste helt stilla.

 

Två fönster till klara idag, tack vare perfekta väderförhållanden. Jag hoppas på liknande väder i morron, isåfall kommer jag vara sååå tacksam i morronkväll.

Det är väl inte en alltför stor begäran hoppas jag.

 

Men nu är det verkligen en kapplöpning utan dess like bland politikergänget.

Siffrorna ska väl bättras på, man får väl vara glad att man inte är ute och ståtar med nån dyr märkesklocka i guld - då kan man åka in i fängelse. 

Det är inte fråga om rättegång längre, man kan dömas om man ser ut att ha det gott ställt, eller?

Politikerna bjuder över varandra i straffåtgärder och det finns inget annat i deras huvuden.

Det här skulle de tänkt på för många år sedan, men då var det tyst. Det finns många skyldiga till detta förfarande tycker jag. 

Då kanske vi hade sluppit "han som inte vet eller inte vet alls" och som har jättesvårt att hålla reda på de som finns i hans eget gäng.

Och "sprattelgubben" är ju rent i extas nu som det verkar, det kommer lååånga listor på åtgärder dag efter dag. Och fort ska det gå och vi kan till och med köra över grundlagen och Gud vet allt.

De som göder knarkhandeln tillhör verkligen de skyldiga och knarket det bara ökar och ökar!

Nu helt plötsligt är det som att allt jäkla otyg har kommit de sista två åren och det har det inte. Ni har hållit tyst och gått som en katt på hett plåttak och sparat i skolorna, bl a. Det var inte bra, inget är så viktigt som skolan och barnen. 

Vad var det som var det viktigaste egentligen?

Inget politikergäng kan tiga sig fri för att det gått som det gått, alla har haft fingrarna i olika syltburkar. En del politiker är beredda att försvara och blunda hur fel det än är, det ser vi exempel på stup i kvarten. Det som är fel ska fram i dagen och behandlas därefter!

 

Dagens namn är: Hildegard och Magnhild, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin torsdagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards