oskmar

Alla inlägg den 22 september 2020

Av Elsa Mårtenzon - 22 september 2020 16:52

 

Färgerna dalar mer och mer mot marken nu...

 

Ny kväll, stup kvarten!

I dag är det höstdagjämning, lika lång dag som natt.

Ja, snart är det väl vårdagjämning också med den här farten.

Det har varit lite blandat väder i dag, lite sol, några regndroppar vid elvatiden och solsken på eftermiddan.

Men kallt, jag frös om händerna när jag jobbade ute. Blåsten har varit rimlig i dag och kommit från sydost.

Just nu är det 8 plusgrader med grå himmel och en nästan stilla sjö.

 

Äntligen klart med fönstren på nedervånigen och både ben och armar har jag i behåll. Men idag blev det kritiskt ett tag men jag klarade upp det en snabb reaktion.

Fönstren ute på brokvisten var vedervärdiga men nu känns det bra när hela brokvisten är genomgången. Flugor är ett otyg som smutsar ner värre än en hel ko.  

 

Nog är det väl en större mängd knäppisar i USA ändå. Inte bara att de valt en president som är knäpp. Alla deras konspirationsteorier är ju så knäppa att det går inte begripa hur de tänker. Och de tror på det överdumma dessutom!

Nyss var det en filmsnutt på Trump där han går omkring med ett flin på läpparna och kommenterar det hela med: "De tycker om mig i alla fall!" Knäppis!

Det var ju ute en konspirationsteori inför förra valet i USA också, den handlade om att Obama inte skulle vara född i USA. Den utnyttjade Trump i sin valkampanj, men blev tvungen till slut att gå med på att det kanske inte var så.

Och Hillary skulle vara med i nån klubb för pedofiler, var en annan "saga" som de körde med i valkampanjen.

Ja, det är så dumt att hälften skulle räcka.

 

Nää, nu ska jag vara ledig och tycka synd om mig själv...

 

Dagens namn är: Mauritz och Moritz, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra fortsättning på tisdagens kväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards