oskmar

Alla inlägg den 28 september 2020

Av Elsa Mårtenzon - 28 september 2020 16:44

 

Rönnarna rödare än rödast...

 

Det har varit en vacker dag med dimma som inte var så tät, det gick att se över sjön hjälpligt på morron. Under dagen har det inte varit tät dimma alls, den har hållit sig bortom sjön från mig sett.

Höstfärgerna står sig än, om än mycket har landat på marken nu, men färgerna är ännu intensiva och vackra att se på.

Just nu är det mera dimma och suddiga holmar i min åsyn. Sjön är spegelblank och dimman svävar över den. Det är 9,8 grader varmt.

 

 

Mycket av det färgranna har landat på backen nu...

 

Vilken tur att Preem har själva dragit sig ur utbyggnad av raffenaderiet, då slapp man höra bråket som skulle blivit om det!

 

Oj, så mycket dimma det nu blivit på bara en liten stund, nu ser jag inte ett dugg av holmarna på andra sidan sjön och ingen sjö.

 

Men lagom åt Trump! Nu har de tagit fram hans deklarationer för flera år bakåt, där det framgår att han inte betalat någon skatt.

Men hans förklaring är att det är fake news, som vanligt och att han är förföljd att skattemyndigheterna.

 

Ja, och så är Estonia på tapeten igen efter att den gick i djupet för 23 år sedan.

Vad har hänt måntro?

 

I dag har Nils Gunnar och Ingrid varit hit med ved, de ska baka tunnbröd på onsdag.

De har inte bakat sedan förra vintern, i mars tror jag det var så nu är det väl på tiden kan man tycka. Det är nog länge sedan det brödet tog slut.

 

I dag har jag gjort sista rycket på min höststädning och fönsterputsande. Det ska bli roligt att få sysselsätta sig med annat ett tag.

 

Dagens namn är: Lennart och Leonard, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt fin fortsättning på måndagkvällen, vi ses! 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards