oskmar

Alla inlägg den 19 september 2020

Av Elsa Mårtenzon - 19 september 2020 23:18

 

Grattis Lars Gunnar på 40-årsdagen! 

Och tack för god mat och en mysig kväll tillsamman med er! 

Det är inte varje dag jag är bjuden födelsedagskalas, men det är desto mer uppskattat. 

 

Klockan är halv tolv och jag är nyss hemkommen från ett 40-årskalas.

 

Det var snudd på att jag skulle behöva ge upp mitt "uppdrag" som jag planerat i dag, men solen höll sig undan till sista rutorna. 

Då kom den fram och jag höll på att gå bet, fick göra om och göra om flera, flera gånger. Till slut gav jag upp om än det inte var perfekt. I morron blir det nog bättre läge för det är på andra sidan och mindre gluggar.

 

Ikväll har jag varit på LG:s  40-årskalas och det var ett hejdundrande kalas.

Vilket jobb Malin gjort, med en massa olika rätter och tilltugg. Och varmrätt med potatisgratäng och jättegod sallad. Grillandet skötte LG om, mört, saftigt och gott.

Tårtan var rena konstverket, som tagit timmar att fullfärdiga.

Likadan som den konditorn gjorde på TV 4 i veckan till deras 30- årsjubileum.

(Med en fyra istället för en trea.)

En så avanserad tårta har jag då aldrig gjort.

Tusen tack Malin och LG för en supergod middag och en mycket gemytlig och trevlig kväll!

 

Nu gör jag kväll med bloggen och allt annat för den här dagen, men jag kommer igen i morronkväll.

 

Dagens namn är: Fredrika, grattis till dig som heter så!

 

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll det lilla som är kvar av den, vi ses  och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards