oskmar

Alla inlägg den 7 september 2020

Av Elsa Mårtenzon - 7 september 2020 16:40

 

Lite höstlöv och tallstammar, ja, det är en bild det också...

 

Det är höst men det har varit en bra dag vad gäller vädret. Det har varit sol ibland och moln ibland, men uppehåll och 14-15 grader varmt.

Just nu är det 13,5 grader varmt, rätt mycket moln och en del solsken när inte molnen är i vägen. Det är svag sydostlig vind för närvarande.

 

Det här vädret har passat mig alldeles ypperligt, jag har varit ute hela dagen och stökat undan en del som ska bort inför hösten. Men det är inte klart på långa vägar så jag hoppas på bra väder många dagar framöver.

 

Nu har Navalnyj vaknat, eller väckts upp ur sin koma och svarar på tilltal. Jag hoppas att han återkommer till det friska livet igen, så att inte Putins gäng har något för sitt fula mordförsök mot honom.

 

Nu på eftermiddan har det ringt en från Värmland och frågat efter mitt recept på tunnbrödet. Det fick han och jag hoppas att det går bra, de har inte försökt baka tunnbröd tidigare. Han skulle ringa och berätta hur det gick med deras första försök.

Jag hoppas de har någon därnere att fråga om tillvägagångssättet, det är lite svårt att beskriva för på telefon, om de inte försökt baka tidigare. Lycka till!

 

Jag har köpt fem kilo lingon som Michael kom från Dorotea med för en stund. Det ska jag sylta i morron, men inte allt på en gång.

Det är andra tider nu när jag köper lingon, men tiden tar ut sin rätt och man får pruta av på mycket allteftersom.

Det är första året i mitt liv ssom jag inte hackat upp potatis, ja sedan jag blev vuxen. Jag skulle tro att jag hackat potatis sedan 10- årsåldern, det behövde man inte vara vuxen för att klara.

I år var det tranorna som bestämde att jag inte skulle sätta potatis mer, dom har käkat potatis klart ur mitt "pärland!

 

Så en annan sak- det är skamligt att jag inte hade koll på vem Rikspolischefen var. 

Men nu vet jag att han heter Mats L. Det beror nog på att den här har vi inte sett lika ofta på TV som den förre.

 

Dagens namn är: Kevin och Roy, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra måndagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards