oskmar

Alla inlägg den 1 september 2022

Av Elsa Mårtenzon - 1 september 2022 16:54

 

Vacker sjö på morron, sedan kom nordanvinden.

  

En höstlik dag med omkring 10-12 grader och nordlig vind. Moln över hela himlavalvet.

Just nu är det 12 grader varmt, lite blåa luckor bland molnen, ingen synlig sol och samma vindriktning som under dagen.

 

Just nu två timmar senare, nästan klar himmel och solsken, härligt! Och 6,4 grader vamt...

  

Jag har varit ute och försökt gör klart utejobbet i dag, om jag inte ska kratta lövet när det fallit, men det verkar sitta säkert än så länge.

Och det beror på vädret om jag ska kratta det längre fram, jag bestämde mig förra året och förrförra att jag skulle strunta i det, men jag kunde inte låta bli.

Det är den där Luther som spökar, jag tror jag måste göra slut den den filuren.

  

Jag har läst en artikel via datorn på Expressens ledarsida i kväll, skriven av Jonas Gardell och det var med tårfyllda ögon jag läste.

Det handlade om valet i höst och han skrädde verkligen inte orden.

Leta reda på den och läs den!

Det är ingen trevlig valrörelse i höst, det är mycket hårda ord, lögner och överdrifter och det ena med det andra.

Ett par stycken av partiledarna tycker jag är så kalla, tvärsäkra och nonchalanta att bara det avskräcker.

 

Jag såg ett debattprogram tidigare i veckan som heter "Sverige möts", som den här veckan handlade om de höga el-priserna. Med både politiker, tjänstemän, exsperter på området och drabbade. Där stod en politiker och blåljög allt han orkade, det hjälpte inte att han blev motsagd med fakta, han bara öste på ändå.

Det är för mycket nu, ett är säkert, det är och blir dåliga tider nu framöver ekonomiskt och alla måste samarbeta inom politiken för att det ska bli rätsida på det hela, det går inte komma till rätta med saker och ting med lögner och råskäll.

VUXET samarbete gäller när det är kris!

 

Dagens namn är: Sam och Samuel, grattis till er!

 

Ha en bra torsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards