oskmar

Alla inlägg den 14 september 2022

Av Elsa Mårtenzon - 14 september 2022 16:49

 

Lite mera höstfärger nu, en liten färgklick här och där!

  Färgerna förgyller årstiden till att börja med, tills allt faller till marken och är smutsbrunt. Men vackert så länge det varar!

 

Rejält med regn under natten mot i dag och under hela förmiddan. På eftermiddan har det varit uppehåll, det blev inte sååå rikligt med regn som man befarade.

Just nu finns det små, små luckor i molntäcket där jag ser en himmelsblå färg och det bådar om en kanske fin kväll så småningom, eller kanske inte!?

Det är 11,5 grader varmt och vinden är nordostlig och känns ganska sval, jag håller mig inne.

 

Grå himmel idag men färg på lövskogen...

  

 

Nu har jag sett på Efter Fem en stund, där det diskuteras att vi fått ett splittrat Sverige efter det här valet. Och om hur hat och hot sprids på nätet när det gäller valresultatet.

Ja, det blev väl som i USA:s förra val, men det ger en otäck känsla att det ska behöva bli så här.

Och för mig ger det också känslan av hur mycket, man kan lita på dem som tittar folk djupt i ögonen och lovar, "nej aldrig, den risken finns inte"!

Känns uttrycket igen? Jag minns det tydligt och jag såg och hörde det, när "löftet" uttalades inför förra valet.

 

Och så har jag lyssnat på radion, lite sporadiskt eftersom jag hängde ut genom ett fönster. Men hörde så pass mycket som, att det utgår direktiv om vad man får prata med skolbarn i skolorna i Ryssland nu när det gäller kriget i Ukraina. Jag tror att till och med att Putin själv gått ut i en skola och pratat med skolbarnen, om jag inte hörde fel.

Usch, vilken förljugen värld!

 

Ja, vad månde bliva? Måtte folk ha förmågan att genomskåda och förstå vad som kan hända.

 

Dagens namn är: Ida, grattis till er!

 

Ha en bra fortsättning på onsdagens kväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards