oskmar

Alla inlägg den 19 september 2022

Av Elsa Mårtenzon - 19 september 2022 16:54

 

Tämligen grå himmel...

    

Fy vad det blåst kallt i dag!

Det har också småregnat litegrann ibland och varit mycket moln och kanske någon liten solskvätt, kortvarig.

Just nu är det 9 grader varmt, ganska mycket moln med en och annan liten blå öppning här och där. Vinden friskar i och kommer från norr.

Burr, vilken tur att jag får vara inne som fryser för jämnan numera. Ja inte när det är 25 grader varmt, men det är det inte så ofta.

 

Höstfärger igen! Men, naturen rustar ner nu och mycket landar på marken av det färggranna.

  

Jag har inte åstadkommit mycket nytta i dag, bara lite småplock.

Skulle ju vara på bilverksta´n klockan elva, men det var kvickt uträttat.

Det var inget fel alls på bilen, felet låg hos mig själv och min storstädning av bilen för en vecka sedan.

Tur var ju det, det blev ju billigt men en närmast förstörd dag för att jag inte gjort så mycket nytta under dagen.

Radion hade jag också fixat bort ljudet på när jag städade, men det lyckades jag till sist hitta rätt knapp för att åtgärda.

Så nu har jag bestämt mig, jag ska sluta att städa bilen

 

När det blir vinter och kallt ska jag bläddra bland alla såna här bilder och njuta av det som varit.

        

Jag var ju hemma redan före tolv, men lurade mig själv att slå på TV:n och började titta på begravningen av Drottning Elisabeth.

Och där blev jag sittande ett bra tag, skulle bara titta medan jag drack mitt försenade elvakaffe, men  det blev längre än så tyvärr.

Det har sagts under dagen och förut sedan hon avled, att hon var en älskad och uppskattad drottning.

Och kan det mätas i all pompa och ståt i dag, alla massor av människor deltog och som kantade gatorna för at kunna se en skymt av hennes sista färd, ja då var hon verkligen älskad som drottning.

Och om henne har det ju aldrig kommit fram några skandaler, men däremot om hennes anhöriga har det ju florerat en hel del. Det sista var väl ändå det grövsta, om hennes ene son, Andrew och hans våldtäckt på en fjortonårig flicka, magstarkt!

I dag var han "avklädd", ingen uniform som han egentligen skulle haft, alla kungliga uppdrag är borta för hans del för all framtid.

Så kan det gå om inte haspeln är på!

 

Dagens namn är: Fredrika, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards