oskmar

Alla inlägg den 5 september 2022

Av Elsa Mårtenzon - 5 september 2022 17:52

 

Ja, det blev nog en bild från söndagen, det är för många likadana nu tydligen.

  

Kväll igen!

Det har varit ett fantastiskt väder även i dag, liksom igår.

Men inte förrän klockan tio var dimman borta som låg tät över sjön. Det var dimma igår morse också men mycket lätt dimma då som försvann snabbt, ett tag trodde jag den skulle bli kvar i dag.

Solen har strålat under dagen från en helt klarblå himmel. Lite vind har det varit men väldigt stillsam.

Just nu är det 13,5 grader varmt på skuggsidan, sjön är nästan helt stilla och solen blänker på vattenytan. Under dagen har det varit 16-17 grader varmt, med andra ord en superdag.

 

En lite lätt dimslöja kvar klockan tio i morse, som försvann helt.

      

Jag har jobbat ute till klockan var halvfyra, det var inte meningen till att börja med, men vem kan låta bli i sånt väder? Tids nog blir man inne när det är regn  rusk och ännu längre fram i snöyra och kallväder, som jag absolut inte ser fram emot.

Det var ju frost under den här natten också och björkarna har ändrat färgen på lövet nu, men den är inte gul utan gul/brun och inte så vackert.

Nånting som är förvånande i sommar och höst det är att rönnarna står här helt utan rönnbär. 
Det tror jag inte att jag varit med om förut, någonting har fattats dem den här sommaren. Det har ju regnat i lagoma doser i sommar så det kan inte bero på torka.

 

Ur boken "3000 otroliga fakta om Sverige":

"Under 1880-talet kunde man i Sverige köpa en mirakulös hörselolja. 

Enligt annonsören botade denna olja genast all dövhet och öronsusning."

 

Oj vad de inbillade sig, eller vad annonsören inbillade folk. Men det görs det nu också, på den här bloggen kan man varenda dag se annonser som är mer galen än den andra, inbillade saker, som säljs och som ska göra underverk om vi köper dem. Jag hoppas folk inte går på det, det skulle jag absolut inte göra.

 

Dagens namn är: Adela och Heidi, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards