oskmar

Alla inlägg den 24 september 2022

Av Elsa Mårtenzon - 24 september 2022 17:04

 

Just nu är detta min utsikt!

    

Nu är det ganska blött i backen efter två dagars enträget regnande.

Men vid tretiden i dag blev det uppehåll och jag såg till och med skymten av solen genom molntäcket.

Just nu är det 9 grader varmt, helt stilla på sjön och den är så vacker. Molnen spricker upp lite här och där och solen förmår kika fram ibland, den är så välkommen.

 

Solen döljer sig bland molnen över bagarstugan, ibland lyckas den visa sig också. (Huset lutar igen)

  

Jag fick inte bli klar med fönstren på brokvisten i dag, det regnade tills klockan tre och då var jag klar med insidan och gav upp utsidan. Jag gick in och lagade mat, annars var det stor risk att jag struntade i den, då är risken också stor att det bara blir en gröt, som går fort och med minimal ansträngning, men mindre nyttig middagsmat.

Ja hoppas vädret tillåter utsidan i morron, den är dessutom nödvändigast. Om jag visste var flugorna har sin hals skulle jag stypa dem, ohyra som förstör fönstren under sommaren.

 

Det finns mera jobb...

  

 Det sägs att det ska råda religionsfrihet, men för vem?

Jag blir såå arg när jag ser de här långskäggiga gubbstruttarna i Iran just nu!

Jag beundrar de modiga kvinnorna där, som till och med får offra sina liv på grund av dessa otroligt dumma män.

Lås in dem i en bunker tills de har lärt sig att respektera andra människor, utan förtryck och framförallt oskyldiga kvinnor som får offra sina liva på grund av dessa trögtänkta män.

Varför ska de bestämma hur kvinnor ska gå klädda, det måste väl främst bero på att männen där inte kan hålla sig i styr. De måste ju njuta av att förtrycka kvinnorna när de ska bestämma till och med deras klädsel.

På grund av deras reaktion nu över den unga kvinna som blev mördad av "moralpolisen" i Iran, har det nu mördats en många, många kvinnor på gatorna när de protesterar.

Jag hoppas verkligen att de till slut ska nå det syfte de är ute efter, men det är svårt att tro. Modiga kvinnor!

I såna länder med såna regimer har de all anledning att klaga över tingens ordning. Eller kraftiga oordning snarare!

Lägg märke till att det alltid är män som ställer till det på dessa ställen i dessa länder. Usch och tvi för dem!

Nu säger de på nyheterna att de protesterar i över 80 städer i Iran. De till och med skjuter skarpt mot kvinnorna. De funderar på att kalla in militären mot dem.

  

Dagens namn är: Gerhard och Gert, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards