oskmar

Alla inlägg den 3 september 2022

Av Elsa Mårtenzon - 3 september 2022 17:07

 

Färggrant på himlen ikväll från alla håll och kanter.

  

En inte så tokig höstdag, inget regn, lite svag vind från norr, och sol för det mesta.

Just nu är det 12 grader varmt, blandat på himlen mörka moln men i väster lite blå himmel. Nu skiner solen tillfälligt.

 

Genom köksfönstret alldeles nyss.

(Och där kom spegelbilden av kökslampan med också.)

  

Nu diskuteras en analkande, om inte åtgärder vidtas, allvarlig finanskris på radions P1 och att åtgärder för den ska vidtas för att motverka allvarliga ska skador. Riksdagen blixtinkallas på måndag.

Det finns både bu och bä när det gäller åtgärden, som är det vanliga för jämnan, det gäller både professorer i nationalekonomi och andra. Men även många medhåll på att det är en bra åtgärd.

Jag tror inte att någon förra året samma tid kunde sia om vad Putin skulle ställa till med, det är helt enkelt tragiskt vad han med sina trogna åstadkommit med sitt galna handlande och krig.  

Och det är sååå synd att Europa gjort sig beroende av Putin och Ryssland när det gäller gasen.

Man ska nog passa sig väldigt noga när det gäller att göra affärer med envåldshärskare, de går aldrig, aldrig att lita på, det är då min övertygelse.

Det är en händelserik tid nu och man får väl bara hoppas att ingenting går helt överstyr.

   

Den förbaskade trasten har nu gjort slut på alla mina vinbär och det har aldrig hänt förut. Jag ska gå ut i morron och se efter om det finns så att jag kan plocka litegrann i alla fall. Jag hade ju redan uteslutit att göra saft av dem i år, jag har upptäckt att jag dricker ingen saft så den struntar jag i, men litegrann för vinbärskakor skulle jag ha, men tji får jag nog som det verkar.

 

I dag fick jag sällskap till elvakaffet, Laila kom och vi satt nog och pratade ett bra tag innan hon återvände till sitt.

För övrigt har det varit bara jag hela dagen, som för det mesta, telefonen har inte heller hört av sig, inte ens några "tjyvsamtal" från Somalia med flera såna.

Jag hade ett missat samtal från en före detta jobbarkompis sedan Hotingtiden och Nilssons. Honom ska jag ringa upp när jag får tid, det kan vara roligt att höra hur han har det numera, efter alla dessa år.

 

Dagens namn är: Alfhild och Alva, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards