oskmar

Alla inlägg den 9 september 2022

Av Elsa Mårtenzon - 9 september 2022 16:48

 

Så här såg det ut klockan fem, nu är det något mera moln, hoppas att det bara är tillfälligt.

    

Det var molnigt tills klockan var kvart över två idag, men då kom solen fram och förgyllde resten av dagen!

Nu finns det nästan inte ett moln på himlen, några få och små.

Det har varit omkring 8-9 grader varmt ända till solen visade sig.

Just nu är det 13,5 grader i skuggan, nääästan vindstilla och solsken.

Vinden är svagt sydostlig.

 

Det är åt det här hållet molnen nu tätnat, men det är fina moln med färg på.

  

 Ja, det blev trevligare när solen kom fram i dag, den gör alltid susen i tillvaron.

Den har en stor betydelse för arbetslusten och humöret också, allt blir lättsammare. Och varmare!

 

Jag har gjort höst i en del av köket i dag och hoppas fortsätta i morron.

Jag försöker hålla löftet till Bojan som jag gav för 36 år sedan, men det blir inte lättare kan jag säga.

Men jag säger som mamma "´n bäge ske rå", är det så många fler än jag i dag som vet vad det betyder?

  

I dag har det handlat mycket om Drottning Elisabet av England, som avled i går efter 70 år på tronen. Ja, nog har hon gjort rätt för sig som regent, i så många år!

I morron håller Kung Charles av England sitt invigningstal, men han hinner nog inte lika många år på tronen eftersom han redan är över 70 år.

Ja, det där är också ett liv som nog inte innebär bara pompa och ståt, det har varit många skandaler för Englans Drottning att ta i tu med, inte ett avundsvärt liv.

 

Det var en plågsam partiledardebatt den som var igårkväll, måste man gå an på detta sätt? Jag kan för mitt liv inte bli imponerad av de som uppför som ettriga terrier, svart i ögonen och ser ut som om man är färdig att hoppa på motståndaren, nog är man bra skärrad då. Dålig stil! Sedan att dessutom avbryta och och dra över den tid man fått sig till delad, usch!

  

Nu börjar en ny partiledardebatt på SVT om en timme, jag hoppas att man beter sig bättre då, för se den det ska jag om än det blir en plåga!

 

Dagens namn är: Anita och Annette, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på fredagskvällen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards