oskmar

Alla inlägg den 8 september 2022

Av Elsa Mårtenzon - 8 september 2022 16:44

 

Just nu, när jag tittar ut genom fönstret...

  

En dag med grå himmel, hela dagen.

Just nu är det 11,2 grader, sydostlig vind, men inte varm ändå.

Det har inte varit varmare än så på hela dagen, det är höst nu.

Ingen sol alls denna dag!

 

Jag har varit väldigt inomhus i dag och har inte alls längtat ut.

Jag är fortfarande utan tvättställ, ringde Kenneth i morse sedan har jag varken hört eller sett något.

Jag har kollat på nätet efter tvättställ med skåp till, men behöver veta vilka grejer som jag behöver beställa mer eller mindre.

Jag är ju långt från en rörkrökare och behöver råd av en sådan.

Ja, det är ju tur att man har "klatre" förut och har viss vana av det i alla fall.

 

I dag har för första gången i Sverige en artonåring dömts till livstidsstraff, han mördade två lärare på sin skola.

Tragisk händelse med tanke på att två människor har fått sätta till livet och en yngling på 18 år har förstört sitt liv och sin framtid.

  

Nu är det tätt på given är det gäller politiska debatter, nu börjar redan klockan åtta en partiledardebatt på 4:an.

Den jag såg igårkväll mellan statsministerkandidaterna var lite så att ibland var jag tvungen att flina åt upphetsningen på den ene, som inte höll på kunna tygla sig tills det blev vederbörandes tur. Som en liten ettrig terrier stod han där framåtlutad, arg överhuvudtaget och ropade efter kärnkraft och straff, beredd att rädda Sverige och världen.

  

Nu har jag sett vädret på Efter Fem och ser att det blir ett bra väder och då vet jag vad jag ska göra och hoppas det blir av och går bra.

 

Än har inte mycket löv fallit och inte mycket har bytt färg heller...  

 

Ur boken "3000 otroliga fakta om Sverige":

Många riksdagsmän ville 1908 införa prygelstraffet, som hade avskaffats 1855. Orsaken var att man ansåg att våldet på Stockholms gator hade ökat.

Men prygelstraffsmotionen avslogs med 121 röster mot 91."

 

Men konstigt att ingen kommit på det i år!

  

 

Dagens namn är: Alma och Hulda, grattis till er!

Oj, vad det lät gammeldags!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards