oskmar

Alla inlägg den 12 september 2022

Av Elsa Mårtenzon - 12 september 2022 18:22

 

Så här har det sett ut hela dagen, moln över hela himlen men spegelblank sjö.

  

Det har inte varit sol i dag, men sjön har legat stilla och blank från morron och även nu, med omkring 12-13 grader varmt och det fårman vara nöjd med så här års.

Just nu är det 12 grader varmt på skuggsidan, sjön är lika blank och himlen är helgrå.

 

Så fint det är på sjön!

  

På TV och radio har det varit analyser av alla de slag hela dagen och förresten hela natten.

Jag satt uppe till halv ett vid TV:n i natt då lessnade jag på det hela och gick till sängs.

Och resultatet är ju inte sluträknat ännu, inte förrän onsdag eller kanske till och med först på torsdag som de säger nu.

Och jag tycker att det är lite USA över det hela som det ser ut nu, ett polariserat land.

Sverige är inte och blir inte vad det varit och här fick Ebba för sin köttbullsinbjudan, både M och KD fick minskade siffror som utdelning och blev omkörda av SD.

Och nyss har jag hört på TV:n att det strular i samtalen mellan SD och M.

Det är så jämt resultat så det blir nu en till strulig valperiod de fyra åren som kommer.

Nu har jag sett nyheterna på fyran där de sa att i Dorotea hade SD fått 20% procent i valet. De intervjuade en kvinna på gatan och hon sa att, hon inte alls var förvånad, för det pratades inte annat vid fikaborden på jobbet än bensinpriserna och det tror alla att SD kan rädda dem ifrån.

Ja, inte går det att göra något åt klimatförändringarna, alla vill ha klimathotet, men inte höga bensinpriser!

Ja, men kör på då!

Jag kommer att klara mig som är i slutet av livet, men mina barnbarnsbarn kommer att få känna på dem. Stackars Tim och Freja!

 

Dagens namn är: Åsa och Åslög, grattis till er som bär dessa namn!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Av Elsa Mårtenzon - 12 september 2022 11:29

 

Så här ser det ut nu på måndagsförmiddan.

 

Det är måndagmorron och jag hoppade över söndagen här. Det bara jäklades hela dagen och jag uteblev här.

Jag blev utan vatten på förmiddan och var utan tills strax efter klockan åtta i gårkväll. Då hade jag tappat lusten att skriva här och öppnade inte datorn på hela dagen.

Hade bara halvfart på el-strömmen hela dagen. Gick och la mig kvart i ett i natt.

Det finns dagar och det finns nätter som jag helst stoppar undan. 

 

Återkommer under måndagkväll om allt går vägen, hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards